رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: دو میلیارد تومان برای اجرای فاز نخست طرح احیای مسیل یزد اختصاص یافته و در صورت اجرای این طرح، رودخانه قدیمی یزد از وضعیت بحرانی خارج می‌شود.

مسیل یزد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، استان یزد از دیرباز به عنوان کم‌بارش‌ترین استان کشور شناخته می‌شده و همه‌ساله میزان بارش‌های این استان نسبت به دیگر استان‌های کشور کمتر بوده است.

این وضعیت در طول سال‌های گذشته سبب شده بود نه تنها اقدامی برای مدیریت سیل در استان انجام نشود، بلکه ساخت‌وساز در مسیر رودخانه قدیمی یزد و تخریب آن سبب خروج این رودخانه از حالت اصلی خود در برخی نقاط شود.

پس از بارش‌های سال گذشته و بحران سیل در برخی نقاط کشور، مدیریت شهری یزد به بهسازی بخشی از این رودخانه از جمله پل بلوار دانشجو اقدام کرد و مسیل یزد را برای بهسازی و بازسازی به چند بخش و فاز تقسیم کرد.

حل مشکل سیلاب

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد در نشست این کمیسیون اظهار کرد: در بارندگی‌های دو سال اخیر به غیر از آب حاصل از بارندگی در داخل شهر، ورود این سیلاب‌ها مشکلات زیادی را به ویژه در بخش‌های جنوب غرب شهر(سمت تفت) ایجاد کرده بود.

محسن عباسی هرفته، در تشریح مشخصات فنی سیل‌بند شهر یزد گفت: این سیل‌بند با طول ۲۵۰ متر و ارتفاع خاکریزی چهار متر و حجم خاکریزی ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب تا چندین سال از ورود سیلاب‌ها به شهر جلوگیری می‌کند.

وی احیای مسیل یزد را از دیگر راهکارهای اساسی مقابله با بحران آب‌گرفتگی معابر شهر عنوان کرد و افزود: با کمک سایر دستگاه‌های مسئول در حال انجام این پروژه هستیم.

عباسی هرفته ادامه داد: متاسفانه بخش قابل توجهی از مسیل شهر در سال‌های گذشته به تصرف بخش خصوصی و حتی دولتی درآمده و آزادسازی آن، کار دشواری است.  بخشی از این کار انجام شده و بخش‌هایی از آن نیازمند حمایت دستگاه‌های نظارتی و قضایی است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر یزد بیان کرد: در حال حاضر بخش مهمی از پروژه مسیل شهر یزد با اعتبار بیش از دو میلیارد تومان دوباره حفر و بازسازی شده که علاوه بر احیای عناصر ساختاری یزد، به هدایت درست آب‌های سطحی و توسعه شهر کمک شایانی می‌کند.

وی گفت: فاز جدید این پروژه در سال ۹۹ آغاز شده است. مسیل یزد علاوه بر این که می‌تواند بخشی از مشکل آب‌گرفتگی شهر در هنگام بارندگی را حل کند، به عنوان یک پروژه شهری جدی مطرح است.

کد خبر 511097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha