سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

رئیس کل بانک مرکزی گفت:‌ مردم عزیز این حق را دارند منابع و دارایی خود را دربخش‌های مختلف نظیر بورس، بانک، املاک و ارز و طلا، سرمایه‌گذاری کنند ولی این وظیفه را دارم که ریسک سرمایه‌گذاری در ارز را مجدداً گوشزد کنم.

ارز هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در آخرین یادداشت اینستاگرامی خود نکاتی را درخصوص روند بازار ارز  و موضوع تأمین ارز برای واردات کشور اعلام کرد.

 ✓ علیرغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا و اقدامات پیشگیرانه کشورهای همسایه و بسته شدن بیشترپایانه های مرزی و نیز تعطیلی بسیاری از صرافی ها و مراکز جابجایی ارز، در طول  ۵۰ روز گذشته بیش از ۲/۵ میلیارد دلار از طریق بانک مرکزی و صادرکنندگان غیرنفتی تأمین شده است، که حدود ۵۰ درصد آن، عرضه از طریق سامانه نیما بوده است.

 ✓ با احیای مجدد و تدریجی روند صادرات غیرنفتی و نفتی، پیش بینی بانک مرکزی، از برگشت وضعیت طبیعی صادرات غیرنفتی و عرضه ارز به روال گذشته حکایت می کند. درکنار همه این موارد، موضوع دسترسی به منابع بانک مرکزی در خارج از کشور نیز روند مثبتی پیداکرده است.

 ✓ جو روانی وتبلیغاتی ایجاد شده درمورد میزان تورم انتظاری و شرایط آتی ارزی کشور، دور از پیش بینی برمبنای واقعیت‌ها و اطلاعات در دسترس بوده و عمدتاً توسط ذینفعان مطرح می شود.

 ✓ مردم عزیز این حق را دارند منابع و دارایی خود را دربخش‌های مختلف نظیر بورس، بانک، املاک و ارز و طلا، سرمایه گذاری کنند ولی این وظیفه را دارم که ریسک سرمایه گذاری در ارز را مجدداً گوشزد نمایم.

کد خبر 511013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    2 0
    با عرض سلام جناب آقای همتی ، شما زمانی که دلار در کانال ۱۰۰۰۰تومان بود همین فرمایشات را دادید‌. و امروز دلار وارد کانال ۱۷۰۰۰ تومان شده باز هم همین را میگویید. بیچار ه امثال من که حرفهای شما را قبول کردم و امروز از سرمایه ای که برای آینده فرزندانم با هزاران مشکل ذخیره کرده بودم در سپرده نگهداشتم . و امروز پشیزی بیش نیست. شما که از وضعیت بازار با خبر داشتید‌.