مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام از آغاز کاوش فصل اول محوطه باستانی رم رمه در مهران خبر داد.

محوطه تاریخی رم رمه مهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میراث‌ آریا، عبدالمالک شنبه‌زاده امروز ۲۳ اردیبهشت ۹۹ با اعلام این خبر اظهار کرد: پژوهش‌های باستان‌شناسی در محوطه پیش ‌از تاریخی رم رمه شهرستان مهران به‌ منظور لایه‌نگاری و تعیین عرصه این محوطه از اواسط اردیبهشت شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط خرداد ادامه پیدا کند.

او افزود: این پژوهش میدانی باستان‌شناسی با اعتباری به مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی به سرپرستی حجت دارابی در حال انجام است.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام تصریح کرد: هدف از این پژوهش، بررسی و مطالعه شروع استقرار در دشت مهران و نیز مطالعه برهم‌کنش جوامع این منطقه با منطقه بین‌النهرین در هزاره ششم قبل از میلاد است که در باستان‌شناسی بسیار اهمیت دارد.

او اضافه کرد: امید است در ادامه کاوش بتوانیم به سرنخ‌هایی در مورد شروع کشاورزی آبی در دشت مهران دست پیدا کنیم، کاوش حاضر فصل اول فعالیت‌های میدانی در محوطه رم رمه است و چنانچه نهادهای ذی‌ربط به همکاری و حمایت خود از این پروژه ادامه دهند، می‌توان در آینده دست به کاوش‌های گسترده‌تری زد و نتایج بسیار ارزشمندی به دست آورد.

شنبه‌زاده گفت: این محوطه برای اولین بار در سال ۱۳۸۹ شناسایی و به شماره ۳۰۸۷۶ در تاریخ ۹۱/۹/۱۶ به‌ عنوان اثر ملی ثبت شد.

کد خبر 510962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha