رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند گفت: ۳۲۹ تخت برای بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی آماده‌سازی شد و این ظرفیت وجود داشت که در کمترین زمان ممکن این تعداد به ۷۵۰ تخت افزایش پیدا کند.

بیمارستان‌

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: از بهمن ۹۸ که به دنبال شیوع ویروس کرونا در چین، موضوع کرونا در ایران جدی شد با تشکیل ستاد ملی، وزارت بهداشت به صورت جدی پای کار آمد. تمهیداتی در سطح دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند و استان خراسان جنوبی نیز اندیشیده شد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس قبل از شناسایی مورد مثبت در استان همه بیمارستان‌ها بخش مجزایی را مشخص کردند و تخت‌های ویژه در نظر گرفته شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند گفت: بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند به عنوان بیمارستان اصلی استان در مقابله با ویروس کرونا مشخص و تجهیز شد.

وی افزود: در اوج تعداد بیماران بستری که نیاز به تخت داشتند، حدود ۱۴۳ تخت اشغال شد لذا با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در استان از محل طرح تحول سلامت ایجاد شده بود، خراسان جنوبی با آمادگی کامل به مقابله با کرونا ورود پیدا کرد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: حدود ۷۷ تخت ویژه بستری بیماران کرونا هم در نظر گرفته شد که از برکات طرح تحول سلامت بود.

وی افزود: در کشوری مثل انگلستان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۶ تخت آی. سی. یو وجود دارد و میانگین تعداد تخت آی. سی. یو در ایران ۶.۴ به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت اعلام شد، اما به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰.۵ تخت ویژه در استان خراسان جنوبی وجود دارد که نزدیک به ۱.۵ تا ۲ برابر میانگین کشوری تخت ویژه در استان داریم و جای قدرشناسی دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند گفت: آمار بهبودیافتگان کرونا در استان از میانگین کشوری بیشتر است، تا مدتی مبتلا به کرونا در سنین زیر ۹ سال نداشتیم و تا امروز تعداد مبتلایان زیر ۹ سال چهار نفر، بین ۱۰ تا ۱۹ سال ۱۵ نفر و بین ۲۰ تا ۲۹ سال ۵۳ نفر بودند ولی فوتی زیر ۳۰ سال بر اثر کرونا در استان نداشتیم.

وی با اشاره به این‌که میانگین سنی افراد فوت شده بالای ۷۳ سال بوده است، اضافه کرد: نقش سن در این موضوع خیلی اهمیت دارد، تاکید می‌شد که مراقبت از افراد مسن جدی گرفته شود زیرا کمتر مبتلا می‌شدند اما آمار مرگ و میر در آنها به شدت افزایش پیدا می‌کرد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (سه‌شنبه۲۳ اردیبهشت) گفت: تاکنون ۱۱۰ هزار و ۷۶۷ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۷۳۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: از دیروز تا امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و ۴۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران در کشور به ۱۱۰ هزار و ۷۶۷ نفر رسید.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان، موارد فوتی نداشته‌ایم و در ۵ استان نیز فقط یک مورد فوتی ثبت شده است، اکنون ایران در فهرست پنج کشور بیشترین بهبودیافتگان در جهان است.

جهانپور اظهار داشت: فاصله‌گذاری هوشمند و فیزیکی در دستور کار ما در همه نقاط کشور است و با توجه به این‌که در فاز بازگشایی‌های تدریجی هستیم، رعایت نکات بهداشت فردی و حفاظت فردی مثل استفاده از ماسک اهمیت دارد.

کد خبر 510960

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha