جورج سوروس، میلیاردر آمریکایی-مجارستانی از سلطه کامل آلمان بر بانک مرکزی اروپا به عنوان یکی از نشانه‌های فروپاشی احتمالی اتحادیه اروپا و نظام سرمایه‌داری در زمانه پس از کرونا یاد کرد.

جورج سوروس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، سوروس ۸۹ ساله که یکی از ۳۰ میلیاردر برتر دنیاست و به عنوان بنیانگذار برخی انقلاب‌های رنگی در اروپا شناخته می‌شود، در تازه‌ترین گفتگوی خود درباره تاثیر بحران کرونا بر مفاهیمی چون نظام سرمایه‌داری آن‌گونه که ما می‌شناسیم، اتحادیه اروپا و تمدن انسانی گفت.

این میلیاردر پرنفوذ آمریکایی با اشاره به سلطه دولت آلمان بر بانک مرکزی اتحادیه اروپا افزود: «من به ویژه نگران باقی ماندن اتحادیه اروپا هستم، چون یک اتحادیه ناکامل است. این باعث می‌شود اروپا آسیب‌پذیرتر از آمریکا باشد. نه به این دلیل که یک اتحادیه کامل نیست، بلکه چون بر اساس حاکمیت قانون بنا شده است. چرخ‌های عدالت خیلی کند می‌چرخد و تهدیدهایی چون کووید-۱۹ بسیار تند و این مشکلی اساسی برای اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند.»

سوروس دخالت نظام قضایی و دولت آلمان را در ساز و کار بانک مرکزی اروپا نابودکننده ساختار اتحادیه اروپا دانست و درباره تاثیر شیوع کرونا بر چهره نظام سرمایه‌داری گفت: «همه چیز در زمانه کرونا ممکن است اما اینکه پیش‌بینی کنیم بر سر سرمایه‌داری چه می‌آید، تقریبا غیرممکن است.»

کد خبر 510942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha