سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

 ۱۹ اسفندماه سال گذشته، علی خدایی گفته بود منتظر است یکی اصفهان را روی ماسک‌ها نقاشی کند و امروز، به مناسبت روز جهانی پرستار، شهرداری اصفهان علاوه بر تابلوی آبرنگ «ایثار پرستاران» از ماسک‌های قلمکار منقش به نماد اصفهان نیز رونمایی کرد.

تابلوی آبرنگ احمد مطیع

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، شهردار، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، ۲۳ اردیبهشت ماه، به مناسبت روز جهانی پرستار، در مراسمی از تابلوی آبرنگ یادمان ادای احترام شهرداری اصفهان به جامعه پرستاران و پزشکان برای مقابله با ویروس کرونا، که توسط احمد مطیع خلق شده، رونمایی کردند.

محمد عیدی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در این مراسم، با تبریک روز جهانی پرستار به همه مجاهدانی که در روزهای شدت کرونا، ایثار و فداکاری بسیار زیبایی انجام دادند، گفت: یکی از وظایف حوزه معاونت فرهنگی براساس ابلاغ انجام شده، تبدیل مناسبت‌ها به گفتمان‌های هنری پر روایت و پرخاطره است که خاطرات آن‌ها به الگوهای ارزشی اجتماع تبدیل شود.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته که با شیوع کرونا مواجه بودیم، همه دست‌اندرکاران و مجاهدان در حوزه‌های مختلف شهرداری، خدمات شهری و معاونت فرهنگی، فعالیت‌های بی‌شائبه‌ای را انجام دادند که در کنار همه اقشار، کادر پزشکی و به خصوص پرستاران نیز شبانه‌روز با این معضل دست به گریبان بودند.

عیدی تصریح کرد: شهردار اصفهان نیز اسفندماه سال گذشته، در جلسه‌ای به خدمات شبانه‌روزی پرستاران اشاره کرد و قرار شد نمادی از کادر پزشکی در شهر نصب و آیین روز پرستار به نیکی برگزار شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: از این رو در روزهای کرونایی، با استاد احمد مطیع یکی از مکتب‌داران مکتب نگارگری اصفهان مذاکره‌ای انجام شد و در نهایت اثری بسیار زیبا با تکنیک آبرنگ در وصف ایثار پرستاران با عنوان «یادمان ادای احترام شهرداری اصفهان به جامعه پرستاران و پزشکان برای مقابله با ویروس کرونا» خلق شد.

وی خاطر نشان کرد: دومین اقدام در این زمینه، تولید ماسک با بهره‌گیری از صنایع دستی شهر بود که در آن نماد اصفهان نیز به چشم می‌خورد. برای تهیه این ماسک‌ها از پارچه‌های قلمکار شهر اصفهان استفاده شده که نشان می‌دهد صنایع دستی اصفهان قابلیت کاربردی شدن دارند.

عیدی گفت: این اقدام، کاری مؤثر برای رونق اقتصاد فرهنگی است، این ماسک‌ها پاسخی هنری و لطیف به یکی از نیازهای فرهنگی امروز است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان همچنین از توزیع این ماسک‌ها در بیمارستان‌های شهر و انتقال اثر هنری استاد مطیع به دفتر شهردار برای اهدا به وزیر بهداشت کشور در زمانی مناسب خبر داد و در پایان مراسم نیز با اهدای لوحی به احمد مطیع، مکتب‌دارِ مکتب نگارگری اصفهان برای خلق پوستر پرستار، از او تقدیر شد.

کد خبر 510885
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha