فوق‌تخصص گوارش دانشگاه علوم پزشکی بابل نسبت به تغییر علایم کرونا در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت که در روزهای اخیر علائم گوارشی بیماران کرونایی در بابل در حال افزایش است.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر حسن عابدی سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت افزود: در حال حاضر مراجعه بیماران کرونایی با علائم تنفسی کمتر شد، اما در مقابل علائم گوارشی این بیماری رو به افزایش است.

وی اسهال آبکی روزی پنج مرتبه، دل‌پیچه، کاهش اشتها، تب خفیف و کاهش حس بویایی و چشایی را از جمله علائم گوارشی بیماران کرونایی برشمرد و تاکید کرد این علایم در بابل طی روزهای اخیر رو به افزایش گذاشته است.

دکتر عابدی گفت: هر چند تعداد افراد بستری افراد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل کاهش یافت اما این امر دلیل بر شکست این ویروس نیست و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ازسوی مردم شاهد موج دوم ویروس کرونا خواهیم بود.

وی افزود: بیماری خفیف کرونا همانند بیماری شدید قابل درمان نیست و می‌تواند برای افراد کشنده باشد که این امر برای بیماران زمینه‌ای خطرناک‌تر است.

این فوق‌تخصص گوارش گفت: متاسفانه در روزهای اخیر مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و فکر می‌کنند کرونا به روزهای پایانی خود رسیده است در حالی که احساس کاذب شکست ویروس کرونا می‌تواند خطرآفرین باشد و زمینه ایجاد موج دوم این ویروس را در جامعه فراهم کند.

وی افزود: تا زمانی که واکسن این ویروس تولید نشود یا درمان قطعی برای شکست این ویروس فراهم نشود مردم باید نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

ویروس کرونا که در دو هفته گذشته در بابل روند کاهشی به خود گرفته و رکورد تک رقمی بستری بیماران کرونایی را هم ثبت کرده بود، روز گذشته بار دیگر به کانال افزایشی برگشت.

روزهای آفتابی پنج روز گذشته که زمینه شلوغی پارک‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری جنوب بابل در استان مازندران را فراهم کرد و بسیاری از شهروندان فاصله‌گذاری فیزیکی و نکات بهداشتی را رعایت نکرده سبب شد که بار دیگر این ویروس سربلند کند و به کانال افزایشی برسد.

عادی‌سازی ازسوی شهروندان به گونه‌ای است که مسئولان بهداشت و درمان بابل هر روزه هشدارهای لازم در خصوص اوج‌گیری دوباره این ویروس را اعلام می‌کنند که شهروندان باید این موضوع را جدی بگیرند تا شکست ویروس کرونا این مهمان ناخوانده را به همراه داشته باشند.

جامعه پزشکی همچنین اعلام می‌کند که گرمای هوا و باز شدن مشاغل پر خطر دلیلی بر پیروزی بر ویروس کرونا نیست و رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی همچنان باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 510880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha