مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

رئیس سازمان جهادکشاورزی یزد گفت: دولت برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در مزارع و باغ‌های این استان ۴۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض در سال ۹۹ اختصاص داده است.

آبیاری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی، سیدجمال سجادی‌پور اظهار کرد: دولت برای اجرای طرح‌های آبیاری کم‌فشار و قطره‌ای در هر هکتار به ترتیب ۷۰ میلیون ریال و ۱۷۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

وی افزود: کشاورزان از فرصتی که دولت در این مورد فراهم کرده، برای پایداری تولید و افزایش بهره‌وری آب، استفاده کنند.

سجادی‌پور ادامه داد: برای استفاده و بهره‌وری بهتر از منابع آب بخش کشاورزی یزد تاکنون ۳۰ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی این استان به سامانه‌های آبیاری نوین تجهیز شده‌اند.

وی اضافه کرد: آبیاری نوین شامل آبیاری کم‌فشار، قطره‌ای، زیرسطحی، تیپ و تشتکی است که در آن‌ها راندمان آبیاری از ۳۵ تا ۸۵ درصد افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با توجه به تداوم دو دهه خشکسالی و کاهش افت سطح آب های زیرزمینی اظهارکرد: بهترین روش برای حفظ وضعیت موجود در بخش کشاورزی استان یزد اجرای طرح های آبیاری نوین در مزارع و باغ ها است.

سجادی‌پور گفت: سال گذشته با پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان، ۴۶۰۰ هکتار طرح‌های آبیاری نوین اجرا شد.

از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد، ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار ( ۲۹ درصد) زراعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار ( ۷۱درصد) باغی است.

کد خبر 510860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha