رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اورژانس این استان با هزینه ۵ میلیارد ریالی به سامانه آسایار (اتوماسیون عملیاتی) مجهز شد.

افتتاح سامانه آسایار (اتوماسیون عملیاتی) اورژانس کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش‌همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن جلیل افزود: پیش از این، سیستم ارتباطات و بایگانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به شکل سنتی مدیریت می‌شد، که این موضوع هزینه‌های سالیانه را تا حدود ۵ میلیارد ریال افزایش می‌داد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت تحقق دولت الکترونیک و مکانیزه سازی تجهیزات ارتباطی و ثبت اطلاعاتی، در سیستم آسایار گوشی‌های هوشمندی قرار گرفته است که ارتباطات مرکزها به شکل  الکترونیک انجام می‌گیرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کاهش هزینه‌ها و تکیه بر دولت الکترونیک در دستور کار این سازمان است و استفاده از این روش از هزینه کرد در حوزه کاغذ و بایگانی جلوگیری می‌کند.

جلیل بیان کرد: همچنین امنیت اطلاعات و ذخیره سازی به شکل هوشمند محقق خواهد شد.

وی گفت: با توجه به وضعیت توپوگرافی و صعب‌العبور بودن منطقه، یک خودروی کمک دار با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال با هدف پوشش عملیات‌ها و مناطق مختلف در اختیار اورژانس این استان قرار گرفت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تجهیز اورژانس پیش بیمارستانی استان به خودروی کمک‌دار فرماندهی، نقش بسیار موثری در تحقق بهتر ماموریت‌ها خواهد داشت.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

این استان دارای بیش از ۴۰ گردنه خطرناک و حدود ۱۵۰۰ کیلومتر نقاط حادثه خیز دارد.

حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.

کد خبر 510859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha