مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
۰ نفر

جانباز حمید چابک گفت: هرگاه دشمنان این انقلاب و مرز و بوم قصد خدشه به آرمان‌های ایران اسلامی داشته باشند باز این بسیجیان و جان برکفان و پیروان رهبر معظم انقلاب هستند که جلوی دسیسه دشمن می‌ایستند؛ همان بسیجیان دیروز.

جانباز حمید چابک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، در آستانه شب قدر همراه با سردار سرتیپ پاسدار داود غیاثی‌راد، نماینده فرمانده کمیته جستجو و مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و یکی از بستگان «جانباز حمید چابک» راهی منزل این جانباز سرافراز شدیم.

جانبازی که تا به امروز کسی از هیچ نهاد یا حتی رسانه‌ای از او و خانواده‌اش خبری نگرفته است، خانه‌ای ساده و بی‌آلایش که همنشین شدن با جانباز دفاع مقدس سادگی این خانه را دوچندان می‌کند.

بسیجی جانباز حمید چابک در سال  ۱۳۱۰ در کرمانشاه متولد شد و هم اکنون سن ۸۹ سالگی را سپری می‌کند.

کارگر ساختمانی شرکت کشت صنعت (شیرپاستریزه) اراک در استان مرکزی که ٨ فرزند پسر و دختر در منطقه فوتبال اراک زندگی می‌کند، در سال ۱۳۶۵ از طریق ستاد مستقر در فرمانداری اراک به تیپ یکم روح‌الله معرفی و بعد از مراحل اداری به آذربایجان غربی نقده پادگان سلمان فارسی تیپ ۶۵ هجرت گردان شهید دلاک قرارگاه تاکتیکی رمضان اعزام شد.

به دلیل روحیات و شناختی که از منطقه شمال‌غرب داشته و همچنین تسلط به زبان کردی در رسته شناسایی و اطلاعات و عملیات و به عنوان یک رزمنده چریک به فرماندهان معرفی و در اواخر سال ۱۳۶۵  در حین شناسایی از منطقه بانه بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه پیشانی مجروح شد.

این جانباز گفت: مشکلات زیادی در زندگی دارم از مشکلات جسمی و بیماری تا مشکلات هزینه‌ای و تامین دارو.  

چابک افزود: در اواخر سال ۶۵ در حین  شناسایی از منطقه بانه بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه پیشانی مجروح شدم، در آن زمان برادر خوبم سرهنگ کوهی که از فرماندهان قرارگاه رمضان است، در کنارم حضور داشت، چند ماه بعد از آن حادثه و مجروحیت و شیمیایی شدن در عملیات والفجر ۱۰ حلبچه به شهر اراک برگشته و به زندگی خود ادامه دادم.

این جانباز گرانقدر گفت: شهدای عزیز جانبازان، بسیجیان، پاسداران و ارتشی‌ها در دوران دفاع مقدس با تمام وجود دفاع کردند و تا امروز هم بسیاری از این عزیزان مفقود هستند یا اینکه جانباز و در گوشه خانه یا روی تخت بیماری افتاده و هیچ کسی هم از آنها برای احقاق حقوقشان دفاع نمی‌کند و البته هیچ مزایایی هم ندارند اما اینها آنقدر صبورند که هر وقت ندایی از سوی رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای بشنوند به هر طریقی که شده وارد میدان می‌شوند و مانند کوه استوار ایستادگی می‌کنند.

جانباز حمید چابک معتقد است: هرگاه دشمنان این انقلاب و مرز و بوم قصد خدشه به آرمان‌های ایران اسلامی داشته باشند باز این بسیجیان و جان برکفان و پیروان رهبر معظم انقلاب هستند که جلوی دسیسه دشمن می‌ایستند؛ همان بسیجیان دیروز،  اگر امروز در این مملکت آرامش و ثبات امنیت وجود دارد و مسئولان و نمایندگان مجلس در امنیت کامل بسر می‌برند بدانند از جان فشانی شهدا و ایثارگران و جانبازان و پاسداران عزیز است.

شهید بزرگوار «محمد علی صادقی» تنها شهید از شرکت کشت و صنعت (شیر پاستوریزه) و  حمید چابک تنها جانباز این شرکت در دوران دفاع مقدس هستند.

کد خبر 510819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha