معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گیلانغرب گفت: پرداخت تسهیلات حمایت از کارفرمایان متضرر از بحران کرونا در این شهرستان آغاز شد.

واحد تولیدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا بابایی سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت در کارگروه اشتغال گیلانغرب استان کرمانشاه افزود: این تسهیلات در ۱۳ رسته شغلی تعیین‌شده و به واحدهایی که در دوران کرونا فعالیت آن‌ها با مشکل مواجه شده است، پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: به کارفرمایان و واحدهای صنفی که در مدت ایام کرونا تعدیل کارگر نکرده‌اند و از حمایت‌های صندوق بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند به تعداد هر کارگر ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.

 معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گیلانغرب گفت: تمامی کارفرمایان واجد شرایط می‌توانند نسبت به ثبت‌نام از طریق سامانه «کارا» اقدام کنند تا نسبت به معرفی آن‌ها به بانک عامل اقدام لازم به عمل آید.

بابایی ادامه داد: ۸۴ درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده سند توسعه اشتغال شهرستان گیلانغرب در سال ۹۸ در بخش اشتغال ناخالص و ۱۳۱ درصد در بخش اشتغال خالص محقق شده است.

او گفت: برای تحقق این میزان اشتغال ۷۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری و اعتبارات مناطق زلزله‌زده برای ایجاد ۲ هزار و ۲۲۰ طرح با اشتغال۲ هزار و ۷۵۰ تن به‌صورت خالص و ناخالص پرداخت‌شده است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.  

کد خبر 510802

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha