سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: بعد از شیوع کرونا ۷۰ درصد مساجد استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باز بود که با بهبود شرایط و وضعیت مقابله با کرونا این میزان به ۹۰ درصد افزایش یافته است.

مسجد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت گفت: ۶ هزار مسجد در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد و پیش از شیوع کرونا چهار هزار و ۵۰۰ مسجد فعال بودند.

وی افزود: هر چه بیشتر از شیوع کرونا می‌گذرد مساجد بیشتری توانسته‌اند شرایط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را فراهم کنند و همچنین با بهبود شرایط استان خراسان رضوی در خصوص مقابله با کرونا مساجدی که بسته بودند هم در حال بازگشایی هستند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: آنچه باعث شد مساجد فعال شوند مرجعیت و محوریت مساجد در موضوع مواسات بود و با توجه به این‌که اعلام شد فعالیت قرارگاه مواسات با محوریت محله، مسجد و امام جماعت باشد و مردم هم مسجد را پناهگاه خود می‌دانند ضرورت بیشتری پیدا شد تا حتی مساجدی که شرایط سخت تری داشتند مقدمات بازگشایی آنها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شود.

در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی ۱۰ هزار مسجد وجود دارد که از این تعداد ۶ هزار مسجد در خراسان رضوی قرار دارد.

کد خبر 510795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha