سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

رییس شورای اسلامی شهر تهران از متولیان فرهنگ خواست تا در مبارزه با افراط و خرافات فعال باشند.

محسن هاشمی رفسنجانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن هاشمی روز سه‌شنبه در دویست و سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: سانحه بوجود آمده برای شناور کنارک را به خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی و خانواده‌های شهدا و مجروحان تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه در آستانه ایام شهادت مولی‌الموحدین امیرالمومنین و شب‌های پرفیض قدر قرار داریم، گفت: تفاوت ماه مبارک رمضان امسال در نوع متفاوت ارتباط با خالق هستی است، همزمانی شب‌های قدر با ایام شهادت امیرمومنان، نوع ارتباط مطلوب با خداوند را در سیمای ایشان نشان می‌دهد.

هاشمی خاطرنشان کرد: میانه‌روی و اعتدال در زندگی، یکی از ویژگی برجسته امیرمومنان است به نحوی که نمی‌توان بین اوصاف مختلف ایشان، یکی را بر دیگری برتری دارد. امام علی(ع) به همان میزان که به عدالت اهمیت می‌دهد در عبادت کوشاست، معیشت مردم و گرسنه نماندن آنها، برقراری امنیت، رفاه و آرامش برای مردم در کنار دعوت آنها به اخلاق و رستگاری، ترجیح خدمت به جامعه به امورات شخصی در کنار پرورش کارگزاران و مسئولان حکومتی همه از ویژگی‌های امامی است که چهره‌ای ماندگار برای تاریخ بشر فراتر از هر دین و مذهبی بجا گذارده است.

به گفته وی، برجسته‌ترین ویژگی امام علی، وفاداری او به سنت و سیره رسول خدا بود و به این خاطر با بدعت، غلو و افراط در دینداری شدیدترین برخوردها را انجام می‌داد و از فرقه‌سازی، انتساب برداشت‌های سلیقه‌ای و بی‌مبنای عقلانی به دین جلوگیری می‌کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: امروز راه امام علی در برابر ما قرار دارد تا پا در مسیر میانه‌روی و اعتدال که جوهره عدالت است بگذاریم و از دامن زدن خرفات، افراط و تفریط، غلو و مغالطات به دین جلوگیری کنیم. خروج از میانه‌روی و اعتدال در دینداری، موجب بدبینی و زدگی بخش بزرگی از جامعه و نسل جوان نسبت به دین می‌شود و تبدیل دین به فرقه که یکی از آسیب‌های جدی دوران ما و نتیجه دوری از عقلانیت است، بزرگترین خیانت به اسلام و منش توحیدی است.

وی اظهار داشت: امیدواریم دستگاه‌های فرهنگی کشور، بخصوص متولیان حوزه فرهنگ در مدیریت شهری، در معرفی دینداری ناب و منطبق بر سیره و روش امام علی و مبارزه با خرافات و افراط و غلو، فعالیت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 510757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha