استاندار لرستان گفت: مراسم شب قدر در چند نقطه مشخص با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و از تلویزیون نیز پخش خواهد شد تا مردم این مراسم را از خانه دنبال کنند.

شب قدر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سید موسی خادمی در حاشیه برگزاری جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در سخنانی گفت: چند روزی است که تعداد مبتلاها به کرونا در استان افزایش یافته است، البته یک جهت اصلی این افزایش این است که تعداد زیادی را داریم نمونه گیری می‌کنیم و حجم آزمایش‌ها ما نسبت به قبل به شدت افزایش پیدا کرده است و پیدا کردن افراد مبتلا نیز افزایش یافته است.

تعداد مبتلایان به کرونا در استان افزایش یافته است

وی یادآور شد: دلیل دیگر این است که افراد مبتلا به کرونا در سطح جامعه حضور دارند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه اکثر کسانی که شناسایی شده‌اند افراد بد حالی نیستند اما وجود آنها در جامعه خطرناک است چون باعث می‌شود بیماری به افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افراد مسن منتقل شود، افزود: در لرستان نسبت به استان‌های مشابه تعداد مبتلاها افزایشی است.

اتخاذ محدودیت‌های ویژه در ۵ شهرستان به فرمانداران واگذار شد

خادمی افزود: در چند شهر به فرمانداران اجازه داده‌ایم محدودیت‌های ویژه را ایجاد کنند و مصوباتی در خصوص رعایت پروتکل‌ها و مراسم ترحیم و… داشتیم، شهرهای خرم آباد، بروجرد، دلفان، دورود و ازنا شهرهای مذکور هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مدارس از ۲۷ اردیبهشت باز هستند اما دانش آموزان اجبار به حضور ندارند، اگر احساس کردند نیاز به آموزش خاص یا رفع اشکال دارد می‌تواند حضور یابند. فعلاً برنامه‌ای برای بازگشایی مساجد نداریم اما برای شب‌های قدر قرار شد در چند نقطه مشخص با رعایت پروتکل‌ها مراسمات برگزار شود و از تلویزیون پخش شود تا مردم از خانه خود مراسم را دنبال کنند.

کد خبر 510754

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha