مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: احتمال دارد نرخ بیکاری استان در بهار ۹۹ یک تا ۲درصد افزایش یابد، نرخ بیکاری استان تحت تأثیر از کرونا شاید به ۱۰ درصد هم برسد.

اشتغال

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی قربان‌فر گفت: اشتغال استان بیشتر در بخش کشاورزی است، همدان به علت اینکه استان گردشگری نیست، خیلی تحت تأثیر کرونا قرار نگرفته و به نظر نمی‌رسد نرخ بیکاری فصل بهار را تحت تأثیر چندانی قرار دهد.

وی افزود: ممکن است ۲ درصد به نرخ بیکاری بهار افزوده شود، بیشترین آسیبی که کرونا به اشتغال وارد کرده، در بخش گردشگری است اما بیشتر مشاغل استان همدان صنوف، صنایع کوچک و کشاورزی هستند که خیلی در نرخ بیکاری تأثیری ندارند.

قربان‌فر در پاسخ به اینکه آیا ثبت‌نام ۹ هزار نفر برای بیمه بیکاری در نرخ بیکاری استان تأثیرگذار است؟ گفت: ۹ هزار نفر بیکار نشدند بلکه برخی از این کارگران در حال فعالیت هستند اما به علت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت یک روز در میان کار می‌کنند به همین علت کارفرما به بیمه بیکاری معرفی می‌کند تا نصف حقوق را دولت پرداخت کند.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: با ثبت ۹ هزار بیمه بیکاری در استان به آمار بیکاران اضافه نمی‌شود، بسیاری از صنوف فقط یک ماه تعطیل بوده‌اند ضمن اینکه هفته پایانی اردیبهشت مشخص می‌شود چه تعداد به کار خود بازگشته‌اند.

وی یادآور شد: ۳۰ درصد از اشتغال استان در بخش کشاورزی است، در ماه‌های آینده فعالیت در بخش مسکن و کشاورزی در استان همدان بیشتر می‌شود و به‌طورقطع این موضوع بر نرخ بیکاری استان تأثیری نخواهد داشت.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار کرد: این وضعیت در نرخ مشارکت تأثیری ندارد و فقط تأثیر جزئی در نرخ بیکاری فصل بهار خواهد داشت.

قربان‌فر افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال ۹۸ وضعیت خوبی داشت، نرخ مشارکت استان همدان در سال گذشته ۴۵. ۵ درصد بوده درحالی‌که نرخ مشارکت کشور ۴۳ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار مرکز آمار استان همدان در سال گذشته جزو پنج استان دارای کمترین نرخ بیکاری بوده است، خاطرنشان کرد: استان همدان در سال گذشته بعد از خراسان جنوبی دارای کمترین نرخ بیکاری بوده به‌طورقطع نرخ بیکاری سال ۹۸ این استان ۷. ۳ گزارش‌شده است.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: نرخ بیکاری استان در بهار سال گذشته ۶. ۱ بوده است و امسال به علت شرایط کرونایی که در کشور حاکم شده احتمال دارد به ۱۰ درصد برسد.

قربان‌فر گفت: نرخ بیکاری چهارفصل سال گذشته ۷. ۳ درصد بوده است، نرخ بیکاری تابستان، پاییز و زمستان سال گذشته به ترتیب ۵. ۳، ۸. ۶ و ۹. ۳ درصد بوده است.

کد خبر 510744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha