مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرری از اخراج ۲۰ هزار واحد دامی غیرمجاز از مراتع شهرری خبر داد.

دام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، ضیا نصرتی افزود: در طول مدت اجرای پروژه مدیریت چرا و کنترل دام، حدود ۲۰ هزار واحد دامی غیرمجاز از مراتع قشلاقی این شهرستان اخراج و متخلفان نیز به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

نصرتی گفت:  شهرستان ری در استان تهران  ۱۵۰ هزار هکتار اراضی مرتعی ممیزی شده دارد. تا کنون برای ۱۰۰ هزار هکتار از این مراتع طرح مرتعداری تهیه شده است و تهیه طرح مرتعداری برای مابقی این مراتع نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: طی یک‌سال گذشته و در راستای اصلاح و توسعه مراتع، ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی شهرستان ری زیر پوشش اقدامات احیایی شامل بوته کاری با گونه‌های آتریپلکس و قره داغ همراه با آبیاری و مراقبت و نگهداری قرار گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ری ادامه داد: برای جلوگیری از پیشروی بیابان، کنترل فرسایش بادی و تثبیت شن‌های روان، طرح بیابان‌زدایی برای ۱۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان تهیه شده است که پس از تصویب این طرح در کمیته فنی و تخصیص اعتبارات لازم، این طرح به مرحله اجرا در خواهد آمد.

نصرتی گفت: با توجه به اینکه وسعت زیادی از اراضی ملی شهرستان ری جزو اراضی بیابانی است، اجرای طرح‌های بیابان زدایی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و چنانچه اقدامات بیابان‌زدایی در این مناطق انجام نشود، تولید گرد و غبار و آثار خسارت بار آن می‌تواند به عنوان تهدیدی جدی برای ساکنین این مناطق و همچنین شهر تهران مطرح شود.

کد خبر 510742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha