مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دستیابی محققان ایرانی به دانش تولید داروهای بیماری کرونا خبر داد.

محققان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین وطن‌پور مدیر کل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: به محض تایید نتایج مثبت کارآزمایی بالینی توسط مسئولان مربوطه و تایید نهایی سازمان غذا و دارو، این مجموعه‌ها آماده تولید مواد اولیه و محصول نهایی هستند.

وی گفت: تولید انبوه این داروها منوط به تایید کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کروناست و باید از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته شود که این موضوع در حال پیگیری است.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر منتظر نتایج نهایی گزارش‌ها و بررسی‌های کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و آن‌ها باید اعلام کنند که از میان داروهای متعدد مطرح در درمان بیماری کوویدـ۱۹ کدام دارو مورد تایید است تا شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات لازم را برای تولید انبوه و ورود آن‌ها به بازار فراهم کنند.

وطن‌پور همچنین به حمایت از چند شرکت تولیدکننده دارو که دانش فنی این کار را دارند، اشاره کرد و افزود: افزایش ظرفیت‌ها و جلوگیری از تاخیر در ورود به بازار از جمله دلایل حمایت از این شرکت‌هاست.

وی همچنین گفت: در راستای سیاست‌های کلان کشوری از ساخت داروها و مواد اولیه دارویی حمایت می‌کنیم تا ضمن ارتقای دانش تولید دارو، بیماران از خدمات بهتری بهره‌مند شوند.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: علاوه بر شرکت‌های دارویی از سایر شرکت‌هایی که در زمینه محصولاتی مانند ماسک، کیت، ونتیلاتور، ضدعفونی‌کننده و دستکش فعالیت می‌کنند، برای افزایش ظرفیت تولید حمایت شده است و فعالان این عرصه‌ها به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌اند.

وطن‌پور همچنین به آمادگی چند شرکت برای تولید واکسن اشاره کرد و یادآور شد: این شرکت‌ها فعالیت‌هایی در این زمینه انجام دادند که امیدواریم به نتایج مثبت بینجامد. تولید واکسن نیازمند زمان طولانی‌تر و هزینه زیاد است و نمی‌توان انتظار داشت در زمان کوتاه به آن دست یافت.

کد خبر 510741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نعمت IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    3 0
    عزیزان واکسن مهم است . بکوشید تا بدرخشید. درود بر دانشمندان ایرانی خودمان