مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کرمان گفت: مراسم شب قدر در جوار مرقد سپهبد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بدون حضور مردم برگزار می‌شود.

مرقد قاسم سلیمانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی بیان کرد: مراسم شب‌های قدر در مناطق سفید کرمان با رعایت شیوه‌نامه‌های ابلاغ شده برگزار می‌شود. هنوز هیچگونه دستورالعمل و ابلاغ رسمی مبنی بر بازگشایی همه مساجد استان به دست ما نرسیده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا طی شب‌های قدر در شهر کرمان یک مراسم در گلزار شهدا، جوار مرقد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بدون حضور مردم، مراسم دیگر در محل مصلای کرمان و صرفا به صورت خودرویی و حضور سرنشینان در ماشین و مراسم سوم در مسجد با حضور مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا هر یک از شهرستان‌های استان می‌توانند در یک یا دو مسجد که اعلام می‌کنند با رعایت شیوه نامه ابلاغی مراسمات شب‌های قدر را برگزار کنند.

وی ادامه داد: چنانچه هر کدام از مساجد آمادگی رعایت شیوه‌نامه‌های ابلاغی را داشته باشند، می‌توانند در شب‌های قدر برنامه داشته باشند.

حقانی بیان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری در اجرای شیوه‌نامه‌های اجرایی افراد مذهبی اهتمام بیشتری دارند. این خطاب رهبر معظم انقلاب وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و از طرفی بالاترین ناظر، وجدان خود مردم است در عین حال ما نیز به کمک وزارت بهداشت، حضور و نظارت‌های خود را خواهیم داشت.

حجت الاسلام حقانی افزود: مدت زمان دقیقی برای برگزاری برنامه‌ها تعریف نشده است. از نظر محتوایی برنامه‌ها همانند سال‌های قبل برگزار می‌شود ضمن اینکه از سخنرانان مطرح کشوری نیز دعوت شده است.

وی اظهار کرد: تاکید می‌شود افراد مسن یا دارای سابقه بیماری‌های زمینه‌ای در منازل بمانند و سایر افراد نیز با دقت شیوه‌نامه‌های ابلاغی را اجرا کنند.

کد خبر 510683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha