مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
۰ نفر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: صادرات غیرنفتی گیلان در سال ۹۹ با یک افزایش ۲۰ درصدی به نسبت هدف‌ سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار هدفگذاری شد.

صادرات

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، آرش فرزام صفت افزود: صادرات غیرنفتی تحقق یافته استان گیلان در سال ۹۸، ۵۸۰ میلیون دلاربوده و صادرات غیرنفتی گیلان در سال ۹۹ با  ۲۰ درصدی  نسبت به هدف سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار هدفگذاری شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان هدفگذاری صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته را ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: بر اساس اطلاعات و آمار استخراجی گمرکات، ما در سال گذشته از هدف تعیین شده صادرات غیرنفتی فراتر رفتیم و امیدواریم امسال نیز با افزایش درصد صادرات استان گیلان مواجه شویم.

فرزام‌صفت اظهارکرد: با توجه به  شیوع ویروس کرونا؛  امکان دارد در اردیبهشت و خرداد ۹۹، هدفگذاری صادرات غیرنفتی ۶۰۰ میلیون دلاری گیلان باشد که عدد معقولی است.

وی بیان کرد: محصولات صادراتی گیلان در سال ۹۹ همان محصولات سال گذشته خواهد بود. هر چند که امسال صادرات برخی محصولات از جمله آسفالت از استان افزایش چشم‌گیری داشته و حجم آن تاکنون چند برابر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: به دلیل اتفاقاتی که در آن‌سوی مرزها افتاده برای برخی از تولیدات گیلان شرایط مزیت رقابتی و فرصت صادراتی ایجاد شده است. این درحالی‌است که ثبات نسبی قیمت ارز و تسهیل مقررات صادراتی ازسوی دولت، از دیگر دلایل افزایش صادرات برخی از محصولات بوده است.

فرزام‌صفت اضافه کرد: محصولات کشاورزی، جالیزی و باغی، کیوی، مرکبات و چای  و همچنین کاشی و سرامیک، محصولات ساختمانی، صنایع شیمیایی و سیمان از مهم‌ترین اقلام صادراتی هستند که سالانه از استان گیلان صادر می‌شوند.

وی گفت: محصولات صادراتی یاد شده عمدتاً جزو مزیت‌های استان گیلان هستند و با توجه به مناسب بودن قیمت‌شان صادرات آنها برای تجار و بازرگانان به صرفه است.

فرزام صفت اظهارکرد: امیدواریم با تحقق برنامه‌های صادراتی گیلان، ارزآوری خوبی نصیب کشورمان شود که مطمئناً عواید بسیار مثبت آن به استان هم خواهد رسید.

کد خبر 510678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha