معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: امروز مصوب شد سرمایه‌دارانی که تا آخر سال ۹۷ در شهرک‌های صنعتی زمین تحویل گرفتند، موظف هستند در اسرع وقت فعالیت خود را آغاز کنند، در غیر این صورت حکم آزادسازی صادر خواهد شد.

حسن قاضی‌عسکر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سید حسن قاضی‌عسکر در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی شهرستان کاشان به خبرنگاران بیان کرد: برخی سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی اصفهان زمین تحویل گرفته‌اند اما متاسفانه هیچ اقدامی در آن انجام نداده‌اند.

وی افزود: ایجاد زیرساخت‌های این شهرک‌ها از جمله آسفالت، آب، برق و گاز برای دولت هزینه داشته و انشعاب آب، برق و گاز نیز در صورتی که فعالیتی انجام ندهند، گرفته شده و به سرمایه‌گذاران فعال که نیاز شدید برای آغاز فعالیت دارند، واگذار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با هشدار به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: این شهرک‌ها جای بورس‌بازی و زمین‌خواری نیست.

وی تاکید کرد: سرمایه‌داران باید بدانند که دیگر نمی‌توانند با تحویل زمین در شهرک‌های صنعتی آن را بلااستفاده و راکد نگه دارند بلکه باید زمانی زمین را تحویل بگیرند که برنامه و طرح آنها آماده و قابل اجرا باشد.

قاضی‌عسکر ادامه داد: بر اساس سیاست مولدسازی، نمی‌توان یک شهرک صنعتی را برای اجرای طرح‌ها آماده کرد اما عده‌ای آن را راکد نگه دارند و دولت اقدام به ایجاد شهرک دیگر کند.

وی گفت: به سرمایه‌دارانی که در زمین ساخت‌وساز انجام داده‌اند و راکد ماندند نیز هشدار می‌دهیم یا باید به سرمایه‌گذاران فعال اجاره بدهند یا از خیر زمین بگذرند زیرا شهرک صنعتی جای بورس بازی و زمین‌خواری نیست بلکه فقط برای فعالیت و تولید اقتصادی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان اظهار کرد: کاشان در زمینه اقتصاد به ویژه فرش ماشینی و صنایع نساجی شهرستان نمونه‌ای است که امروز به برخی مشکلات واحدهای صنعتی آن آگاه شدیم و با پیگیری می‌کوشیم تا مشکلاتشان برطرف شود.

قاضی‌عسکر افزود: این واحدها مشکلات ارزی دارند که چنین مشکلی گریبان‌گیر نقاط دیگر کشور نیز هست اما به دلیل صنعتی‌تر بودن اصفهان، مشکلات بیشتری وجود دارد که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وی بیان کرد: صنعت گردشگری نیز در بحران کرونا خیلی آسیب دید و در ستاد استانی کرونا مصوب شد که تمام هتل‌ها و بومگردی‌ها دارای مجوز بتوانند با ۵۰ درصد ظرفیت، فعالیت خود را از سر بگیرند؛ همچنین قرار شد در شهرستان کاشان نیز فرمانداری، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و متصدیان این واحدها با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان، برای فعالیت مشاغل دیگر که امکان تجمع نیز وجود دارد، باید بر اساس تعریف پروتکل‌های جدید با رعایت موارد بهداشتی آنها نیز کم‌کم بازگشایی شوند تا بیشتر از این، واحدها دچار زیان نشوند.

وی با اشاره به فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی و گردشگری از هفته گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرکز این استان اضافه کرد: فرمانداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان نیز در صورت صلاح‌دید باید نسبت به برطرف کردن تطعیلی این مکان‌ها در شهرستان اقدام کنند.

قاضی‌عسکر تشریح کرد: برای برطرف کردن بخشی از مشکلات تصمیم گرفته شد با دعوت از رییس بانک مرکزی و معاونانش به استان اصفهان، مسایل با آنها بررسی و برطرف شود.

به گفته وی، همچنین قرار شد شهرستان کاشان از ظرفیت میز استان اصفهان در بانک مرکزی بیشتر استفاده کند و مسایل و مشکلات با همکاری اتاق‌های بازرگانی مطرح، بررسی و برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان شامگاه دوشنبه در سفر به کاشان از چند واحد تولیدی صنعتی از جمله یک واحد تولید فرش ماشینی و موتورسیکلت دیدن کرد.

بیش از ۹ هزار واحد تولیدی و ۷۰ شهرک صنعتی دولتی و پنج شهرک صنعتی خصوصی در استان اصفهان وجود دارد که از این میان حدود پنج هزار و ۷۰۰ واحد با ۱۲۰ هزار نفر نیروی کار در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.

شهرستان ۳۶۸ هزار نفری کاشان با حدود یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

کد خبر 510677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha