رئیس اتحادیه طلا و جواهر دلیل اصلی رشد قیمت سکه را شکل‌گیری برخی انتظارات نسبت به بازار ارز عنوان کرد و گفت: جو روانی گران شدن طلا و سکه باعث ایجاد نوسانات عجیب و غریب برای بازار سکه شده است.

سكه هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، آیت محمدولی در مورد علل افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر اظهار داشت: با توجه به اینکه بهای سکه تحت تاثیر قیمت ارز است، ‌ برخی افراد با انتظار افزایش نرخ ارز اقدام به خرید سکه می‌کنند.

وی افزود: جو روانی گران شدن طلا و سکه باعث ایجاد نوسانات عجیب و غریب برای بازار سکه و کسادی سایر کسب و کارها شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که آیا تقاضا برای خرید طلا هم افزایش یافته است، گفت: این افزایش قیمت‌ها تاثیری بر بازار مصنوعات طلا نداشته و در واقع تقاضا به سمت بازار سکه و تاحدودی طلای آب شده رفته است.

وی با اشاره به اختلاف ۵۰۰ هزارتومانی بین ارزش ذاتی طلا با قیمت بازاری آن، گفت: این فاصله ۵۰۰ هزار تومانی از نظر ما حباب است و با اقدامات کنترلی می‌توان این فاصله ۵۰۰ هزار تومانی را از بین برد.

به گزارش فارس، امروز برای اولین بار در تاریخ معاملات سکه، بهای سکه طرح جدید به ۷ میلیون و ۱۰ هزار تومان رسیده است.

کد خبر 510626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مردم IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    5 0
    برای من سئوال هست. که چرا در‌کشور ما گرانی اتفاق می افتد‌. و زمانه روی خوش به مردم نشان نمیدهد. آری ، منافع مافیای سیاسی و اقتصادی اقتضا میکند‌. که لحظه ای ارامش در اقتصاد کشور نباشد. مافیایی که احتمالا خودش را به برخی صاحبان مسئولیت رسانده و آنها را الوده کرده. به قول شاعر این گرگ سالهاست . که با این گله اشناست.
  • GB ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 0
    چرا اتحادیه طلا و جواهر به اتحادیه حباب تغییر نام نمی دهد؟
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 0
    برادر بزرگوار منظور شما از جو روانی موثر در افزایش قیمت سکه و ارز و طلا چیست؟ رک و پوست کنده یک دفعه بگویید مسئولین معصومند و مقصران اصلی مردمند وخلاص.