همشهری آنلاین: کتابخانه بین‌المللی مونیخ امسال نیز نام ۴ کتاب کودک ایرانی را در فهرست کتاب‌های منتخب خود قرار داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این کتابخانه بین‌المللی معتبر در آلمان، همه ساله مجموعه‌ای از کتاب‌های منتخب خود را از کشور‌های مختلف جهان در مجموعه‌ای به نام white ravens 2008 منتشر می‌کند.

این مجموعه، امسال نام کتاب‌های «آن بالا، این پایین» نوشته فاطمه توپچی و بازنویسی شراره وظیفه‌شناس با تصویرگری راشین خیریه از انتشارات کانون، «فرشته‌ها از کجا می‌آیند؟» نوشته مصطفی خرامان و تصویرگری علی عطایی از انتشارات افق، «قصه‌های شهریور» نوشته مصطفی رحماندوست با تصویرگری رودابه خائف از انتشارات کتاب مهتاب و «دل با دریا» نوشته جمال‌الدین اکرمی و تصویرگری فرشید شفیعی از انشارات شباویز را در فهرست کتاب‌های منتخب خود قرار داده است.

کتاب‌خانه مونیخ با سابقه‌ای ۵۰ ساله دارای کتابخانه‌ای است که در آن ۶۰۰ هزار عنوان کتاب نگهداری می‌شود و از شهرت بالایی در سراسر جهان برخوردار است.

 گفتنی است کتاب «آن بالا، این پایین» با داستانی افسانه‌ای مهر گذشته هم‌زمان با روز جهانی کودک در شمارگان ۱۵ هزار نسخه منتشر و روانه بازار شد ولی در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اولین بار عرضه شده است.

کد خبر 51058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز