مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها ناچیز است و چیزی عاید این قشر زحمت‌کش نمی‌شود.

تاکسی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، کامران گردان دوشنبه ۲۲ اردیبهشت در نشست بازنگری نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس‌های شهر همدان اظهار کرد: نرخ‌گذاری اولیه برای تاکسی در همدان از ابتدا پایین بود و باید بازنگری شود.

وی بیان کرد: بر اساس بند ۲۷ قانون شوراها نرخ‌گذاری حمل‌ونقل درون‌شهری بر عهده شوراها است و ابلاغ کرایه جدید توسط ستاد تنظیم بازار خلاف قانون بوده و باید به شورا ارجاع شود.

گردان با تأکید بر اینکه ورود ستاد تنظیم بازار در نرخ‌گذاری کرایه تاکسی و اتوبوس به ضرر مردم است، گفت: ورود ستاد تنظیم بازار در این امر باعث موازی کاری شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ تاکسی در سطح شهر فعالیت دارند که میانگین حدود ۱۳ هزار نفر جمعیت خانواده تاکسی‌داران هستند که معیشت آن‌ها از این محل تأمین می‌شود.

گردان بیان کرد: در امر نرخ‌گذاری باید منصفانه عمل کرد، شورا با توجه به شرایط اقتصادی کنونی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس را متعادل مصوب کرد، اما متأسفانه این نرخ جدید توسط ستاد تنظیم بازار کاهش‌یافته و بدون ارجاع به شورا، به سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی ابلاغ کرده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: رانندگان تاکسی و اتوبوس از اقشار زحمتکش جامعه هستند، رانندگان حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه حوزه درون‌شهری همواره در خدمت مردم بوده‌اند و باید قدردان آن‌ها باشیم.

ابراهیم مولوی افزود: بر این اساس نباید در نرخ‌گذاری کرایه تاکسی و اتوبوس به‌گونه‌ای عمل کنیم که نارضایتی مردم را به دنبال داشته باشد چراکه در حال حاضر با نرخ ارائه‌شده در بعضی از خطوط و محورها رانندگان تاکسی به دلیل نداشتن پول خرد با مشکل دریافت کرایه مواجه هستند.

وی اضافه کرد: شورای شهر همدان به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا، کمک‌های معیشتی برای تاکسیرانان در نظر گرفته که ازجمله آن‌ها پرداخت تسهیلات بلاعوض برای رانندگان و کمک‌رانندگان بخش خصوصی اتوبوس‌رانی و نیز رایگان کردن سوخت گازوییل طی ۲ ماه برای اتوبوس‌ها است.

کد خبر 510562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha