دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: هرمزگان در مجموع از ابتدای سال آبی تاکنون ۳۶۸. ۷ میلی‌متر بارندگی را تجربه کرد که نشان از افزایش ۵۳ درصدی بارندگی دارد.

آب باران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا ایدون اظهار کرد: در سطح استان هرمزگان ۱۵۲ ایستگاه آب و هواشناسی وجود دارد که از این تعداد ۳۳ ایستگاه هیدرومتری، ۲۵ ایستگاه تبخیرسنجی و ۹۴ ایستگاه باران‌سنجی است.

وی عنوان کرد: ۲۵ ایستگاه به دلیل سرعت ارسال اطلاعات در مواقع بارندگی به‌عنوان مبنا در نظر گرفته می‌شوند که میزان بارش در سطح استان را نشان می‌دهند.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: ایستگاه‌های سینوپتیک و باران‌سنج؛ ۲۵ ایستگاه مبنا را تشکیل می‌دهند، ایستگاه‌های سینوپتیک مربوط به هواشناسی بوده و آب منطقه‌ای تنها اطلاعات را از این ایستگاه‌ها دریافت می‌کند.

ایدون متوسط میزان بارندگی از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون را ۴. ۸ میلی‌متر اعلام کرد و تصریح کرد: امسال نسبت به سال گذشته بارندگی خوبی را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: استان هرمزگان درمجموع از ابتدای سال آبی تاکنون ۳۶۸. ۷ میلی‌متر بارندگی را تجربه کرده است که نشان از افزایش ۵۳. ۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان بیان کرد: نسبت به دوره درازمدت مشابه بیش از ۱۱۸. ۸ درصد رشد بارش داشتیم، میزان بارندگی در دوره درازمدت سال آبی مشابه ۱۶۸. ۵ میلی‌متر ثبت‌شده است.

ارتقا تکنولوژی از مکانیکی به الکترونیکی در دستورکار 

ایدون بیان کرد: ۸۶ دستگاه ثبات الکترونیکی در ایستگاه‌های سراسر استان تعبیه‌ شده‌اند، از این تعداد ۲۲ دستگاه عملیات سطح سنجی رودخانه یا همان هیدرومتری، ۴۷ دستگاه عملیات باران‌سنجی و ۱۷ دستگاه عملیات تبخیرسنجی را بر عهده‌دارند.

وی گفت: دستگاه‌های ثبات الکترونیکی به دودسته آنلاین و آفلاین تقسیم می‌شوند، ۳۳ دستگاه باران‌سنج، ۱۲ دستگاه هیدرومتری و ۱۳ دستگاه تبخیرسنج به‌صورت آنلاین اطلاعات را به مرکز اعلام می‌کنند.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان بیان کرد: عمده این دستگاه‌های الکترونیکی در سه سال اخیر نصب‌شده‌اند، افزایش سرعت و دقت دسترسی به اطلاعات در مواقع ضروری از مزیت‌های استفاده از این دستگاه‌های ثبات الکتریکی است که درن هایت منجر می‌شود که تصمیمات با سرعت و دقت بالاتری اتخاذ شوند.

کد خبر 510554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha