معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، تعداد طرح‌های اقتصاد مقاومتی حوزه راه این استان را 7 مورد اعلام کرد و گفت: از ۳۲۴ میلیارد تومان اعتبارات مصوب این حوزه تاکنون ۲۳۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است. 

راهسازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجید نظری، دوشنبه ۲۲ اردیبهشت در آیین معارفه مدیرکل راه و شهرسازی این استان چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح‌ها شامل طرح راه‌آهن شهرکرد- مبارکه، چهارخطه شهرکرد- بروجن- لردگان، احداث راه اصلی شهرکرد به بازفت، جاده شلمزار به ناغان، جاده اردل- گرمیزه- دوپلان و جاده خوزستان- ارمند است. 

وی میزان اعتبارات حوزه عمرانی این استان در سال ۹۸ را یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان تاکنون ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است. 

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع اعتبارات تخصیصی به استان ۴۲ درصد مربوط به فصل حمل و نقل است که با توجه به طرح‌های مهم این حوزه به ویژه در بخش اقتصاد مقاومتی توصیه می‌شود تا در جذب این اعتبارات اهتمام جدی به کار گرفته شود. 

وی افزود: برای سال ۹۹ و در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید ۸۹ طرح با اعتباری افزون بر هشت هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده که امید است با تخصیص و جذب به موقع اعتبارات بتوان این طرح‌ها را تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری رساند. 

نظری همچنین از اجرای ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴ طرح مصوب سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به استان است که برای تکمیل این طرح‌ها به ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه از کاهش ۶۶ درصدی تصادفات در این استان در فروردین ۹۹ خبر داد و گفت: این کاهش تصادفات ناشی از کاهش ترددها به دنبال شیوع ویروس کرونا بوده است. 

نظری خاطر نشان کرد: با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان ترددهای ورودی و خروجی از استان ۴۳ درصد کاهش یافت. 

۲ هزار و ۸۸۴ طرح با اعتباری افزون بر ۴ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید در چهارمحال و بختیاری افتتاح و به بهره‌برداری رسید. 

این استان همچنین یک هزار و ۵۱۳ طرح نیمه‌تمام دارد که برای تکمیل این طرح‌ها به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

در این نشست از تلاش‌های داریوش حسینی مدیرکل سابق و حسین ده‌محسنی سرپرست اداره‌کل راه‌ و شهرسازی چهارمحال و بختیاری قدردانی و حسینعلی مقصودی شورابی به عنوان مدیر جدید معرفی شد

کد خبر 510516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha