مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: با توجه به فرارسیدن فصل برداشت گندم ۱۸ مرکز خرید تضمینی در سراسر استان آماده خدمات‌رسانی به کشاورزان هستند.

گندم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجید اسدالهی دوشنبه ۲۲ اردیبهشت افزود: در چارچوب برنامه‌های اقتصادی که هر سال در کشور اجرا می‌شود طرح ملی خرید تضمینی محصولات مازاد بر نیاز کشاورزان در استان آغاز شده که نسبت به خرید گندم و دانه‌های روغنی اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: مقدمات پیش‌بینی زیرساخت‌ها از بهمن سال گذشته در استان خراسان جنوبی آغاز شد و ۹۰ نیروی آموزش دیده در سطوح مختلف کیفی، عملیات خرید و مالی در این مراکز آماده ارائه خدمات خواهند بود.

اسدالهی با اشاره به این‌که ۱۶ مرکز را مراکز خرید تعاون روستایی و ۲ مرکز به صورت دولتی اداره خواهد شد؛ تصریح کرد: تمامی مراحل خرید در بستر سامانه‌ اتفاق می‌افتد به طوری که تمامی اطلاعات کشاورزان در این سامانه پایش شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: اگر کشاورزانی هستند که پس از تکمیل اطلاعات، شماره حساب بانکی آنها تغییر کرده است در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن اقدام کنند تا در پرداخت با مشکل مواجه نشویم.

وی افزود: بنا به مصوبه هیات دولت قیمت مصوب هر کیلوگرم گندم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان ابلاغ شده که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته و این افزایش نشان از توجه دولت به رونق تولید داخلی و کمک به خودکفایی در گندم است.

اسدالهی بیان کرد: حدود ۱۸ هزار و ۶۰ هکتار از اراضی خراسان جنوبی به کشت گندم اختصاص داده شده که پیش‌بینی می‌شود ۱۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شود.

وی گفت: پیش بینی‌های لازم برای خرید ۳۰۰ تن انواع دانه‌های روغنی هم در استان انجام شده و موفقیت در این روند نیازمند همکاری دستگاه‌های ذیربط است.

اسدالهی افزود: کنترل و مدیریت جابه‌جایی و حمل گندم در استان خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شده است و حمل هرگونه غلات باید با مجوز اداره کل غله باشد در غیر این صورت به عنوان قاچاق محسوب می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی اظهار داشت: بخش قابل توجهی از نقدینگی مورد نیاز خرید تضمینی تامین و هماهنگی‌های لازم با بانک‌های استان برای پرداخت طی ۱۲ روز به کشاورزان انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر مشخصات سه هزار و ۸۴۰ کشاورز در سامانه پهنه‌بندی به ثبت رسیده که امیدواریم با توجه به بارندگی‌های خوب شاهد افزایش برداشت محصول باشیم.

اسداللهی از ظرفیت ۱۱۰ هزار تنی سیلوهای ذخیره گندم در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تمامی مراحل فنی و بهداشتی در نگهداری گندم‌ها به کار برده می‌شود.

وی تاکید کرد: مراکز خرید باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده را با توجه به اهمیت سلامت مردم رعایت کنند.

سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۵۰ تن گندم در خراسان جنوبی از کشاورزان خرید تضمینی شد.

کد خبر 510498

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha