استاندار بوشهر گفت: با توجه به خیز دوباره کرونا در استان خوزستان، کنترل و تب سنجی ورودی و خروجی دیلم با همکاری هلال‌احمر و نیروی انتظامی انجام شود.

تب سنجی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: مردم استان همچنان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا شاهد کاهش مبتلایان به کرونا در استان باشیم.

وی در مورد وضعیت بازگشایی مدارس در استان گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی از روز شنبه ۲۰ اردیبهشت مدارس باز هستند اما حضور دانش‌آموزان اختیاری بوده و اجباری نیست و در این زمینه خانواده‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

استاندار بوشهر با قدردانی از تلاش‌های جامعه پزشکی و وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا افزود: بودجه موجود در حساب بانکی مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و اتاق بازرگانی به‌حساب دانشگاه علوم پزشکی برای تکمیل بیمارستان شهدای هسته‌ای واریز می‌شود.

گراوند گفت: غربالگری در بیماریابی از توفیقات بزرگ وزارت بهداشت بوده انتظار داریم مردم استان نهایت همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح غربالگری داشته باشند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: اعتبار لازم از محل اعتبارات استان باهدف توجه به مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت در استان به‌منظور مقابله با کرونا اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک در ناوگان حمل‌ونقل شهری با مسئولیت نظارت شهرداری بوشهر با جدیت انجام شود.

پیگیری برخورد با یکی از پزشکان بوشهر

گراوند ادامه داد: مدیران استان مکلف‌اند امکانات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اختیار مهمانان اداری که وارد استان می‌شوند قرار دهند و حوزه بازرسی استانداری هم در این زمینه گزارش بدهد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: با توجه به خیز دوباره کرونا در استان خوزستان، کنترل و تب سنجی ورودی و خروجی دیلم با همکاری هلال‌احمر و نیروی انتظامی انجام شود و مردم شمال استان هم از ترددهای غیرضروری به استان خوزستان جلوگیری کنند.

گراوند افزود: با توجه به نیاز استان به آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا، ایجاد این آزمایشگاه در جنوب استان انجام خواهد شد ضمن اینکه راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در دشتستان هم ضروری است.

استاندار بوشهر گفت: اصناف استان همچنان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و هر صنفی که از این موضوع غفلت کند پلمب خواهد شد.

گراوند در مورد اقدام یک شرکت هوایی در مورد برخورد با یکی از پزشکان بوشهر در مسیر پروای تهران به بوشهر گفت: دستور پیگیری این موضوع را به بازرسی استانداری دادم و این‌گونه رفتارها نه تنها با کادر درمان بلکه با هیچ شهروندی مناسب نیست.

کد خبر 510456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha