مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

بسته شدن مرز ناپیدای میان دو کشور سوئیس و آلمان با آمدن ویروس کرونا، بسیاری از زوج‌های عاشق را به اندازه یک یا چند گام از هم دور کرده است.

عشق‌های دورافتاده در مرز آلمان و سوئیس

به گزارش همشهری آنلاین، تا پیش از پیدا شدن بیماری کووید-۱۹ ساکنان نوار مرزی میان آلمان و سوئیس ۲۴ ساعت در شبانه‌روز و هفت روز هفته در ۳۶۵ روز سال ساده و بدون نگرانی از مرز می‌گذشتند و همدیگر را می‌دیدند. حالا که کرونا آمده و مرزها بسته شده، این دیدارهای همیشگی شکلی تازه و فراواقعی پیدا کرده است.

این روزهای زوج‌های عاشق تا یک قدمی مرز می‌آیند و عشق خود را در فاصله‌ای به اندازه یک نوار مرزی و جداکننده می‌بینند. لزوم رعایت کردن دوری‌گزینی اجتماعی باعث شده فاصله‌ها گاهی تا دو قدم هم برسد. در برخی نقاط مرزی میان سوئیس و آلمان برای محکم‌کاری فنس‌های جداکننده کشیده شده و عشاق ناچارند از چند متری و پشت توری‌های فلزی، یکدیگر را ملاقات کنند.

کرونا که برود، از این شکل‌های تازه تجدید دیدار و ابراز عشق در مرز ناپدید و ناپیدا می‌توان قصه‌ها نوشت و فیلم‌ها ساخت. زمانی نه‌جندان دور دیوار برلین و جنگ سرد بلوک‌های شرق و غرب میان عشق‌ها فاصله می‌انداختند و روایت هجران و وصل آنها در ده‌ها و صدها داستان و فیلم آمده است.

حالا در هزاره سوم یک ویروس دارد کار آن دیوارها و جنگ‌ها را می‌کند و برای خلق یک روایت سوررئال چه دستاویزی بهتر از این! در این روزها و زمانه کرونازده گرچه شاید بشود مرزها را بست اما عشق محدودشدنی نیست.

کد خبر 510444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha