دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: شیوع ملخ مراکشی در ۹۵ درصد از اراضی گلستان کنترل شده است.

ملخ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش حق‌نما، مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی گلستان گفت: مبارزه با ملخ‌ها در سطح اراضی استان ادامه دارد و تاکنون در ۹۵ درصد اراضی آلوده کنترل شده است.

وی افزود: با کوچ سارها، به مناطق آلوده به مگس مراکشی ما عملیات شیمیایی را قطع کرده‌ایم در حال حاضر در مراوه‌تپه وضعت کنترل شده است.

حق‌نما گفت: پیش‌بینی می‌شد از ۱۸ هزار هکتار اراضی مراوه‌تپه هشت هزار هکتار درگیر آلودگی شده باشند، اما در پایش مستمر و دقیق متوجه شدیم نزدیک به همه ۱۸ هزار هکتار درگیر ملخ مراکشی شده بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آلودگی اراضی گرگان به ملخ مراکشی شروع نشده، اما در کلاله ۶۸ هکتار و در آزادشهر ۱۵۰ هکتار آلودگی گزارش شده است.

ملخ مراکشی آفتی است که در نوار شمالی و غرب کشور و استان‌هایی همچون گلستان، مازندران، گیلان، قزوین، اردبیل و آذربایجان شرقی ظهور و بروز می‌کند. در استان گلستان هم از اواسط فروردین ماه مبارزه با این آفت آغاز شده است.

ملخ مراکشی دشمن اصلی محصولات استراتژیک گلستان از جمله گندم بوده که همه ساله با شروع بارش‌های بهاری و مهیا شدن شرایط رشد در مراتع گلستان دیده می‌شود. گونه‌ای از سارها به عنوان دشمنان طبیعی ملخ مراکشی هستند و هر ساله با شیوع و گسترش ملخ‌ها در اراضی گلستان سارها از استان‌های همجوار به گلستان کوچ می‌کنند و کمک شایانی به کنترل وضعیت آلودگی اراضی گلستان از ملخ‌ها دارند.

کد خبر 510434
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha