مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ورود دام به مراتع بدون پروانه مرتع‌داری یا ورود دام بیشتر از تعداد تعیین شده در پروانه مرتع‌داری جرم محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد می‌شود.  

دام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: براساس بررسی‌هایی که توسط کارشناسان منابع طبیعی استان اردبیل انجام شده است، ۱۰ خرداد ۹۹ تاریخ ورود دام به مراتع ییلاقی اردبیل تعیین شده تا از تخریب مراتع جلوگیری شود.  

وی اظهارکرد: انتظار می‌رود عشایر استان به تاریخ تعیین شده توجه داشته و در راستای جلوگیری از تخریب مراتع ییلاقی و بهره‌برداری اصولی از این مراتع از کوچ زودهنگام خودداری کنند.  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: ورود دام به مراتع بدون پروانه مرتع‌داری یا ورود دام بیشتر از تعداد تعیین شده در پروانه مرتع‌داری جرم محسوب می‌شود، براساس قانون متخلفان در این حوزه از طریق مراجع قضایی مربوطه تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.  

هدایت بیان کرد: براساس قوانین و مقررات موجود در این حوزه پروانه مرتع‌داری عشایر استان باید برای سال ۹۹ تمدید شده و همراه آن‌ها باشد تا در هنگام استفاده از مراتع و در صورت لزوم پروانه مرتع‌داری یا سند قرارداد اجرای طرح به مأموران حفاظتی ارائه دهند.  

وی تصریح کرد: شماره تماس ۱۵۰۴ برای دریافت گزارش‌های تخلفات در این حوزه تدارک دیده شده است، انتظار می‌رود تا در صورت ورود بدون مجوز دام به مراتع بهره‌برداران و شورای اسلامی روستاها موضوع را گزارش دهند تا برخوردهای لازم با متخلفان انجام شود.  

کد خبر 510421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha