دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۳ هکتار از اراضی ملی شهرستان خوی که در محدوده اراضی ملی قرار داشت، به همت یگان حفاظت این اداره‌کل رفع تصرف شد.  

اراضی ملی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدمحسن حمزه‌لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی دوشنبه ۲۲ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد : ارزش اراضی رفع تصرف شده، ٢٠٠ میلیارد ریال بوده است.  

وی ادامه داد: برخورد قاطع با پدیده زمین‌خواری در اولویت این اداره‌کل بوده و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص حفاظت از منابع و اراضی ملی، این اداره‌کل با عزم راسخ وارد عرصه حفاظت از اراضی ملی و دولتی شده و پیگیر برخورد قاطع با متصرفان است. 

حمزه‌لو ادامه داد: یگان حفاظت اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در ارزیابی عملکرد و فعالیت‌ها در سال ۹۸ رتبه سوم را از آن خود کرد.  

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: یگان حفاظت این اداره‌کل در سال گذشته با تشکیل ٢۴ فقره پرونده و اجرای احکام قطعی و رفع تصرف فوری موفق به آزادسازی ١٩١ هزار و ٣۴ مترمربع شدند.  

وی تاکید کرد: از تمامی امکانات موجود استفاده می‌شود تا از تصرف اراضی دولتی و ملی جلوگیری و سیاست‌های ابلاغی به نحو احسن اجرا شود.  

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های موفق در حراست از منابع طبیعی است و سالانه صدها هکتار از عرصه‌های ملی که توسط سودجویان تصرف می‌شود با همکاری دستگاه قضایی به جمع اراضی ملی و در اختیار دولت افزوده می‌شود.  

این استان بیش از ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد.  

کد خبر 510419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha