دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

رئیس اتحادیه بازار موبایل استان اصفهان از افزایش ۳۰ درصدی قیمت موبایل در بازار استان اصفهان خبرداد.

موبایل‌فروشی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن میرشمشیری، رئیس اتحادیه بازار موبایل استان اصفهان گفت: باتوجه به وجود شرایط شیوع  ویروس کرونا در کشور اصلی‌ترین خسارت ناشی از این ویروس به حوزه بازار موبایل استان، کاهش واردات موبایل به داخل بازار بوده که این کاهش واردات در نهایت موجب افزایش ۳۰ درصدی قیمت موبایل در بازار استان اصفهان شده است.

وی افزود:بیش از ۹۰ درصد از موبایل مورد نیاز بازار استان اصفهان از استان تهران وارد می‌شود که با وجود کاهش روابط تجاری داخلی در کشور در حال حاضر این میزان واردات به پایین‌ترین سطح خود در سال جدید رسیده است.

رئیس اتحادیه بازار موبایل استان اصفهان بیان کرد: به دلیل نبود مدیریت صحیح بر روند ورود و خروج کالا در بازار موبایل استان اصفهان شاهد به وجود آمدن و قوت گرفتن دوباره قاچاق موبایل در این حوزه شده‌ایم.

میرشمشیری اضافه کرد: همچنین لازم به ذکر است که صدمات ناشی از افزایش و نوسانات بازار ارز در روند صعودی نرخ موبایل در بازار بی‌تاثیر نبوده و در حال حاضر در تلاش هستیم تا بتوانیم با راهکارهای صحیحی کمی از این خسارت را جبران کنیم.

وی یادآور شد: با اینکه تاکنون اقداماتی را در زمینه راه‌اندازی خرید اینترنتی گوشی در بازار انجام داده‌ایم، اما شاهداستقبال و قدرت خرید مطلوبی از سوی مردم جامعه نسبت به بازار موبایل استان اصفهان نبوده‌ایم و همین باعث شده است که تا افزایش ۱۰ درصدی تعطیلی واحدهای صنفی در این حوزه در سال جاری رقم بخورد.

رئیس اتحادیه بازار موبایل استان اصفهان گفت: افزایش یافتن قیمت موبایل در بازار نسبی و موقتی است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به اجرای راهکارهای لازم از سوی دولت در مورد ساماندهی بازار ارز بتوانیم شاهد ثبات قیمت‌ها در این بازار طی ماه‌های آینده باشیم.

میرشمشیری اضافه کرد: با این حال برای برخورد با متخلفانی که به گران‌فروشی یا کم‌فروشی در بازار موبایل اقدام می‌کنند برنامه‌ها و اقداماتی را اجرایی کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: در استان اصفهان بیش از هزارو ۴۰۰ واحد صنفی فروش موبایل وجود دارد که با وجود شیوع ویروس کرونا این واحدهای صنفی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هرکدام با بیش از ۱۰ نفر نیروی کار مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 510415
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha