مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش ۲ برابری تعهدات بیمه تکمیلی برای بازنشستگان کشوری خبر داد و مبلغ پرداختی بازنشستگان را اعلام کرد.

صندوق بازنشستگی کشوری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در یادداشتی آورده است: بیمه تکمیلی درمان، از انوع پوشش‌های بیمه‌ای برای تقبل هزینه‌های پزشکی، خصوصا در موضوعاتی مانند عمل‌های جراحی و بستری در بیمارستان است. از سوی دیگر، میانگین سن بازنشستگان کشوری حدود ۶۴ سال است. در این سن، نیاز به پوشش هزینه‌های درمانی، اهمیتِ دو چندان پیدا می‌کند. بر این اساس، صندوق بازنشستگی کشوری دارای پوشش بیمه درمان تکمیلی بوده است که البته سرانه آن رشد نداشته است.

وی در ادامه نوشته است: از طرف دیگر می‌دانیم که هزینه‌های پزشکی به شکل چشمگیری افزایش یافته است و این موضوع می‌تواند تأثیر جدی بر کیفیت زندگی بازنشستگان داشته باشد.

افتخاری با استناد بر آمارهای وزارت بهداشت در ادامه یادداشت خود آورده است: سالانه ۳.۸ دهم درصد از جمعیت کشور به خاطر پرداخت هزینه‌های سنگین درمانی دچار فقر می‌شوند. به گفته مسؤولان این وزارتخانه، اگر یک خانوار ۲۵ درصد از درآمد خود را صرف هزینه‌های سلامت کند، بدین معنی است که دچار هزینه‌های تحمل‌ناپذیر شده و به زیر خط فقر خواهد رفت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزوده است: این وصف و در شرایطی که حقوق بازنشستگی بسیاری افراد، حتی کفاف هزینه‌های معمول زندگی آنان را نمی‌دهد، خود پیداست که اگر دچار بیماری‌های طولانی یا شدید شوند، چه وضعیتی برایشان پیش خواهد آمد.

افتخاری همچنین در این یادداشت بیان کرده است: بر این پایه، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های صندوق بازنشستگی کشوری در سال جاری، افزایش دو برابری سقف تعهدات بیمه تکمیلی و افزودن پوشش‌های جدید به آن خواهد بود. با این اقدام، سرانه بیمه بازنشستگان کشوری از ۶۰ هزار تومان (که ۳۰ هزار تومانش از سوی صندوق پرداخت می‌شد) به ۱۴۰ هزار تومان افزایش می‌یابد ولی بازنشستگان، کماکان همان ۳۰ هزار تومان را می‌پردازند و بقیه به نسبت مساوی از سوی صندوق و دولت پرداخت می‌شود.

وی در پایان نوشته است: برنامه افزایش سقف تعهدات بیمه تکمیلی و افزودن پوشش‌های جدید نهایی شده و پیش‌بینی ما این است که ان شاءالله از ابتدای خرداد ماه اجرایی خواهد شد.

کد خبر 510404

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha