مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی از مبارزه با آفت ملخ در سطح ۲۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

مبارزه با ملخ

به گزارش همشهری به نقل از ایرنا، فاطمه حلاج‌نیا روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت افزود: این میزان مبارزه با آفت ملخ بومی که هر سال مشاهده می‌شود، انجام شده و تاکنون حضور ملخ صحرایی(غیر بومی) در استان خراسان رضوی گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: امسال مبارزه با آفت ملخ بومی تاکنون در شهرستان‌های تایباد و فریمان انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه با ملخ صحرایی هم‌اکنون در استان خراسان جنوبی در حال انجام است و مرزهای مشترک ما با این استان مرتب رصد و پایش می‌شود.

حلاج‌نیا تاکید کرد: هوشیاری کشاورزان و کارشناسان و رصد وضعیت در این زمینه بسیار مفید است و به محض ورود احتمالی این آفت به استان خراسان رضوی با آن مبارزه خواهد شد.

وی ادامه داد: هر سال ملخ‌های بومی در استان خراسان رضوی وجود داشته و مبارزه با آنها انجام می‌شود و به محض مشاهده کانون ملخ با مبارزه فوری و آنی، اجازه گسترش به آن داده نمی‌شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مشکلی در زمینه مبارزه با این آفت نداریم و سم مورد نیاز و دستگاه‌های سمپاش به حجم و تعداد مورد نیاز در استان تامین شده است.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود. بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 510351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha