مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از مهارت‌آموزی بیش از ۲هزار نیروی کار در همدان خبر داد و گفت: طرح مهارت‌آموزی از محیط واقعی کار باهدف کسب تجربه و آمادگی برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی در استان همدان اجرا شد.

آموزش فنی حرفه ای

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سیداحمد توصیفیان بیان کرد: سهمیه طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی یا همان طرح استاد شاگردی در سال گذشته ۱۵۵۰ نفر بوده است، عملکرد استان در طرح مهارت‌آموزی با ۲۲۱۳ نفر معادل ۱۴۳ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: مهارت‌آموزی در محیط واقعی یکی از روش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است که در آن مهارت و شایستگی‌های موردنیاز در چهارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز هم‌زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: در طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، متقاضی در کنار استادکار یا مربی قرارگرفته و دوره آموزشی مهارتی را به مدت حداقل طول استاندارد آموزشی و حداکثر یک سال سپری می‌کند و ضمن آشنایی با محیط کسب‌وکار و تقویت روحیه خودباوری برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی آماده می‌شود.

توصیفیان یادآور شد: متقاضیان مهارت‌آموزی در قالب این طرح به‌عنوان کارآموز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شناخته‌شده و با توجه به قراردادی که به امضا می‌رسد، بیمه مسئولیت مدنی آن‌ها بر عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بوده و مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی در این مدت نمی‌شوند.

وی با اشاره به اهداف این طرح گفت: آشنایی با محیط کسب‌وکار، کسب تجربه و آماده‌سازی، ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به‌ویژه در صنایع‌دستی، کمک به بنگاه‌های فعال به‌منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه‌های جذب و به‌کارگیری نیروهای فاقد مهارت، ایجاد اشتغال برای کارآموزان و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه‌های اقتصادی از اهداف این طرح هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به شرایط بهره‌مندی افراد از این طرح خاطرنشان کرد: اعلام کتبی علاقه‌مندی و تمایل به شرکت در طرح، داشتن حداقل ۱۵ سال با تابعیت ایرانی و دارا بودن توانایی لازم متناسب با آموزش ازجمله شرایط مهارت آموز در این طرح است.

وی با تأکید بر لزوم همراهی صنف‌های مهارتی برای نهادینه شدن طرح مهارت‌آموزی در محیط کار، بیان کرد: کارآموزان در صورت تمایل می‌توانند پس از اتمام دوره آموزشی شش ماه تا یک سال با شرکت در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای گواهینامه رشته‌ای را که فراگرفتند دریافت کنند.

کد خبر 510328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha