مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از افزایش ۳۵ درصدی قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال ۹۹خبر داد.

کلزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  حمیدرضا نوری افزود: قیمت خرید تضمینی کلزا نسبت به سال ۹۸ با افزایش ۳۵ درصدی برای کلزا با شرایط ۱۰ درصد رطوبت و ۲ درصد ناخالصی به قیمت ۴۰ هزار و ۸۵۰ ریال تعیین شده است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن کلزا امسال در خراسان رضوی به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود.

نوری اظهار کرد: امسال سطح زیر کشت دانه‌های روغنی در استان خراسان رضوی در مجموع ۷ هزار و ۵۸۰ هکتار است که پیش‌بینی برداشت از این سطح بیش از ۱۳ هزار و ۵۸۰ تن محصول کلزاست.

مدیرکل غله خراسان رضوی با اشاره به خرید تضمینی ۷ هزار و ۴۸۰ تن کلزا در سال گذشته افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته امیدواریم بالغ بر۸۱ درصد افزایش تولید و خرید را نسبت به سال گذشته شاهد باشیم.

نوری اضافه کرد: امسال ۱۴ مرکز به عنوان مباشر در امر خرید تضمینی کلزا در انبارهای تعاون روستایی سطح استان وظیفه خرید تضمینی و تحویل گرفتن دسترنج کشاورزان را بر عهده خواهند داشت.

در سال زراعی جاری حدود هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان رضوی زیر کشت دانه روغنی کلزا قرار دارد که یک هزار و ۵۰۰ هکتار آن معادل حدود ۲۰ درصد در شهرستان مشهد است.

نخستین برداشت محصول کلزا در خراسان رضوی از اواسط اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود.

کد خبر 510324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha