مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
۰ نفر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: گرم شدن هوا موجب افزایش احتمال آتش‌سوزی در مراتع و منابع طبیعی می‌شود.

آتش سوزی عرصه ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام منتصری افزود: با توجه به بارش‌های خوب بهاری، وضعیت پوشش گیاهی مراتع و منابع طبیعی استان فارس مطلوب و با نزدیک شدن به فصل گرما احتمال آتش‌سوزی زیاد است.

او بیان کرد: برای جلوگیری از خطرات آتش‌سوزی از اسفندماه ۹۸ با فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای روستاها و مناطق مختلف جلسات متعددی برگزار کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس ادامه داد: بر این اساس، گروه‌های ۱۵ تا ۳۰ نفره ساماندهی شده و آموزش دیدند تا در مواقع حریق بتوانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

منتصری افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بر اساس تجربه‌ای که در مواقع بحرانی داشته، مناطق را به سه دسته بحرانی، نیمه بحرانی و عادی تقسیم کرده و بر اساس نقشه، مراتعی که پوشش زیاد دارند و هرلحظه در آن‌ها، احتمال بروز آتش‌سوزی وجود دارد را موردتوجه خاص قرار می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از کشاورزان، دامداران، طبیعت گردان و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند خواست از روشن کردن آتش خودداری و در حفظ مراتع و جلوگیری از تخریب آن‌ها کوشش کنند.

او همچنین از شهروندان خواست در صورت نیاز به افروختن آتش، موارد ایمنی را به‌دقت رعایت و قبل از ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

گردشگران هم هنگام گردش در طبیعت از انداختن ته سیگار یا کبریت روشن روی زمین خودداری کنند، زیرا این کار ممکن است زمینه ایجاد حریق را فراهم کند.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی در خدمت مردم خواهد بود.

کد خبر 510321

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha