مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ارسنجان گفت: ۷۶ هزار و ۹۴۸ مترمربع از عرصه‌های محیط‌زیستی پارک ملی و پناهگاه حیات‌وحش بختگان در حوزه شهرستان ارسنجان از سال گذشته تاکنون از متصرفان خلع ید و رفع تصرف شد.

زمین خواری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن ابراهیمی گفت: با پیگیری‌های مستمر اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ارسنجان خلع ید و رفع تصرف از اراضی ملی از سال گذشته تاکنون به میزان ۷۶۹۴۸ مترمربع در محدوده پارک ملی و پناهگاه حیات‌وحش بختگان محقق شد.

او بیان کرد: خلع ید و رفع تصرف این اراضی ملی در اجرای حکم قضایی و بر اساس قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست و قانون مجازات اسلامی توسط مأموران این اداره و با همکاری نیروی محترم انتظامی شهرستان انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ارسنجان استان فارس ادامه داد: با توجه به تلاش‌های مستمر در خصوص رفع تصرف اراضی ملی، از شورای حفاظت اراضی ملی (دادستان و رئیس دادگستری شهرستان) به‌عنوان اداره تلاشگر، موفق و پی گیر در رفع تصرفات اراضی ملی از بین سایر ادارات شهرستان در حوزه تالاب طشک، پارک ملی و پناهگاه حیات‌وحش بختگان لوح تقدیر دریافت کرد.

شهرستان ارسنجان با وسعت ۱۴۹۶ کیلومترمربع در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی مرکز استان قرار دارد و دارای دو منطقه ممنوعه کوه خم و کوه سیاه و سایت گوزن زرد و بخشی از پارک ملی و پناهگاه حیات‌وحش بختگان و تالاب طشک در حوزه تحت حفاظت و مدیریت این شهرستان است.

کد خبر 510310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha