مدیر جهادکشاورزی سروآباد از تغییر کاربری ۹۷۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان به اراضی کشاورزی خبر داد.

سروآباد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد رحیمی اظهار کرد: تا پایان فروردین ماه ۹۹ تعداد ۱۳ پلاک در کمیسیون رفع تداخلات استان نهایی و منجر به تغییرکاربری ۹۷۰ هکتار از اراضی ملی به کشاورزی شده است.

وی افزود: تعداد ۱۰ پلاک دیگر در مرحله ارسال به کمیسیون رفع تداخلات استان است، اجرای این طرح باعث رفع اختلافات بین کشاورزان و باغداران با منابع طبیعی شده و از ایجاد پرونده‌های قضایی جلوگیری و در نهایت حق به حق‌دار می‌رسد.

مدیر جهادکشاورزی سروآباد یادآور شد: فاز اجرایی طرح رفع تداخلات اراضی کشاورزی از سال ۸۴ عملیاتی شده و در اکثر روستاهای شهرستان در حال انجام است، به‌طوری‌که تاکنون بیش از ۱۱ پلاک به مساحت ۸۸۲ هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است.

رحیمی از اجرای نقشه‌برداری اراضی در روستاهای منطقه اورامان خبر داد و گفت: نقشه‌برداری اراضی منطقه اورامان و روستاهای سطح شهرستان سروآباد در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دو شرکت‌های مهندسی در حال عملیات میدانی نقشه‌برداری از روستاهای منطقه اورامان و روستاهای محور ژریژه و ژاورود بخش مرکزی است که با اتمام این عملیات بالغ بر ٨۵ درصد از اراضی شهرستان نقشه‌برداری خواهند شد.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

کد خبر 510292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha