مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

۴۹۰۰ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی استان قزوین که بدون پلاک هستند تا پایان سال ۹۹ پلاک‌گذاری خواهند شد.

پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی گفت: طرح پلاک‌گذاری ماشین آلات کشاورزی از سال ۹۱ اجرایی شده و همچنین نیز در حال انجام است.

مجید اسماعیلی یادآور شد: تاکنون ۵ هزار و ۲۸ دستگاه از ماشین آلات کشاورزی استان قزوین در راستای اجرای طرح یاد شده پلاک گذاری شده‌اند که از این میزان ۲ هزار و ۷۲۵ دستگاه تا پایان سال ۹۸ پلاک گذاری شده است.

این مسئول افزود: از ماشین آلات کشاورزی پلاک گذاری شده مستقر در اراضی استان قزوین، ۲ هزار و ۳۰۳ دسنگاه توسط کارخانه پلاک گذاری شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: اجرای طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی از سال ۹۱ آغاز شده که همزمان در استان قزوین نیز این طرح اجرایی و عملیاتی شده و همچنان ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: امسال ۱۵۵  هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته که از این میزان حدود ۴۸ هزار هکتار گندم آبی و حدود  ۱۰۷ هزار هکتار به زیر کشت گندم دیم است.

وی یادآورشد: در حال حاضر ۱۵۸ دستگاه کمباین بومی در استان و ۵۴۰ تا ۵۷۰ دستگاه کمباین غیر بومی در استان عملیات برداشت غلات را در سطح ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم و همچنین ۳۵ هزار هکتار از اراضی زیر کشت جو بر عهده دارند.

اسماعیلی در ادامه نشست بر لزوم اشتغال پایدار برای کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و  همچنین بر برگزاری دوره آموزشی کمباین برای بهره‌برداران شهرستان‌های تابعه تاکید کرد.

کد خبر 510158

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha