شیر نر باغ وحشی در بلژیک وقتی تلاش کرد پنج توله خود را به روش همسرش جابه‌جا کند، فهمید راه و رسم بچه‌داری و مهارت‌های مادرانه را چندان خوب نیاموخته است.

شيرهاي آفريقايي باغ وحش بلژيك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، هر تلاش سینگا (شیر آفریقایی) برای بلند کردن توله‌ها از روی زمین به روش معمول گربه‌سانان یعنی گرفتن گردن با جیغ‌های پیاپی و دست و پا زدن بچه‌ها همراه می‌شد. اینجا بود که شیر نر دریافت گرفتن گردن توله‌هایش به آن آسانی نیست که از دور به نظر می‌رسید. پنج توله‌شیر باغ وحش پاکاوی پارک در روستای اولمن، از توابع شهر بالن بلژیک هر کدام به شیوه خود به رفتار پدر قدرتمند اما بی‌مهارت‌شان اعتراض کردند و گاهی دم او را هم گاز گرفتند که با برخورد بزرگوارانه پدر مواجه شد.

جی‌جی، مادر توله‌ها و همسر سینگا که برای درمان به درمانگاه باغ وحش منتقل شده بود، وقتی برگشت با استقبال خیره‌کننده بچه‌ها مواجه شد. در واقع، توله‌ها قدر مادرشان را در نبودن او بیشتر فهمیده بودند. جی‌جی با حمله یک شیر ماده دیگر زخمی شده بود و مسئولان باغ وحش پاکاوی پارک ناچار شدند او را چند هفته از لانه و توله‌هایش دور نگه دارند.

این تصویرها را لیندا اسمیت، عکاس حیات وحش در قاب دوربین خود ثبت کرده است و عکس آخر قدردانی توله‌ها از مادرشان را در بازگشت پس از چند هفته دوری به بهترین شکل نشان می‌دهد.

کد خبر 510088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha