پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

با گسترش ویروس «کرونا» و تأثیر آن بر جنبه‌ها و پدیده‌های مختلف شهری از جمله گردشگری، پای فضای مجازی به تعاملات اجتماعی و شیوه بهره‌گیری‌ از رسانه‌های شهری، بیشتر از پیش باز شده است.

خلاق

این در حالی است که برخی واژگان و اصطلاحات نیز بسیار پرکاربرد شده‌اند مانند «گردشگری مجازی». فرایند نوآورانه‌ای که شهروندان به یاری آن می‌توانند هم قرنطینگی خود را برای در امان ماندن از «کووید ۱۹» حفظ کنند و هم با گردش و تفریح به شناخت ناشناخته‌های محلی و شهری خود بپردازند.»

منطقه ۹ در شرایط کرونایی پیش آمده با هدف رونق گردشگری مجازی، اقدام به تولید محتوا در قالب کلیپ‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه کرده‌است. میزان باز نشر و انتشار گسترده کلیپ‌های منطقه و البته استقبال شهروندان، گواه عملکرد مطابق با استاندارد ستاد است.

از این‌رو با در نظر گرفتن گردشگری خلاق، در فاز بعدی تولید محتوا به بازآفرینی گردشگری میراث فرهنگی ناملموس منطقه از معماری، هویت و سنت گرفته تا خوراکی‌های محلی و آداب خاص خواهیم پرداخت. آمیختگی گردشگری مجازی و میراث فرهنگی ناملموس، نسخه پر مخاطبی خواهد شد. 
 علی شهیدی، مسئول ستاد گردشگری منطقه

کد خبر 510068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha