یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان گفت: آتش‌سوزی در مراتع و درختچه‌های گز کشور ترکمنستان با همکاری نیروهای مرزبان و مرزنشینان ایرانی مهار شد.

آتش‌سوزی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدرضا سراوانی یکشنبه ۲۱ اردیبهشت افزود: این حادثه دیروز در اراضی ترکمنستان در نقطه صفر مرزی با جمهوری اسلامی ایران رخ داد که پس از اعلام وقوع حریق ازسوی نیروهای ایران به مرزبانی کشور همسایه، تلاش برای خاموش کردن آن آغاز شد.

وی ادامه داد: علاوه بر حضور نیروهای مرزبانی و برخی مرزنشینان ایرانی، امکانات و تجهیزاتی مانند چند دستگاه تراکتور هم برای کمک به مهار آتش‌سوزی با اجازه طرف ترکمنستانی وارد خاک این کشور شد.

سرهنگ سراوانی گفت: با تلاش چند ساعته نیروهای مرزبانی و مرزنشینان دو کشور، این آتش‌سوزی مهار و از ورود دامنه آن به مراتع نقطه صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران جلوگیری گردید.

وی گفت: این حریق به بیش از یک هکتار اراضی مرتعی و درختچه‌های گز منطقه صفر مرزی کشور همسایه خسارت وارد کرد.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین گفت: با هوشیاری نیروهای مرزبانی از خروج سه مرزنشین روستای داشلی برون گنبدکاووس که همراه با دام‌های خود قصد تعلیف در مراتع ترکمنستان را داشتند، جلوگیری شد.

فرماندهان مرزبانی ایران و ترکمنستان پارسال تفاهم کردند تا مرزبانان دو کشور آتش‌سوزی های احتمالی را با برافراشتن پرچم در روز و نوردهی چراغ در شب به یکدیگر اعلام کرده و برای اطفای کانون آتش اقدامات لازم را انجام دهند.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع در شرق گلستان است.

کد خبر 510053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha