یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

شدت گرما شهر «کتیج» از توابع شهرستان فنوج واقع در جنوب سیستان و بلوچستان و بی‌احتیاطی موجب شد ۶۰۰ نفر نخل خرما طعمه آتش شوند.

آتش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، فاطمه پردلی‌نژاد گفت: شدت گرما شهر «کتیج» از توابع شهرستان فنوج واقع در جنوب سیستان و بلوچستان و بی‌احتیاطی موجب شد ۶۰۰ نفر نخل خرما طعمه آتش شوند. این تعداد نخل حدود ۸۰ درصد نخیلات بارور شهر کتیج محسوب می‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کتیج بیان کرد: نبود ماشین آتش‌نشانی در شهر ۵ هزار نفری کتیج موجب شد تا آتش گسترده شود و خسارت سنگینی به نخلستان‌های بارور کتیج وارد کند. این آتش‌سوزی در وسعتی بیش از ۴ هزار هکتار رخ داده است.

وی عنوان کرد: استقرار نمایندگی ادارات مختلف به ویژه کمیته امداد امام خمینی(ره)، ثبت احوال، بهزیستی، جهاد کشاورزی، شعب بانک و نمایندگی بیمه سلامت در مرکز بخش کتیج با توجه به جمعیت زیاد مراجعین به این نهادها و عدم توانایی مالی افراد برای مراجعه به مرکز شهرستان به علت بعد مسافت امری ضروری است.

این مسئول ادامه داد: احداث پست و گسترش شبکه برق کتیج با توجه به مصوب شدن از سوی وزارت نیرو در سال‌های اخیر امری ضروری است. نوسانات شدید برق در فصل تابستان باعث وارد شدن خسارات متعدد به لوازم برقی مردم شده و بسیاری از آنها حتی توان جایگزینی این لوازم را ندارند.

رئیس شورای اسلامی کتیج در مورد ضرورت تعویض و اصلاح شبکه آبرسانی این شهر با توجه به گذشت  ۲۰ سال، یادآور شد: شبکه آبرسانی شهر کتیج فرسودگی شدیدی دارد به طوری که بسیاری از محلات کتیج مشکل تامین آب شرب دارند و تنها راه حل این معضل ‌تعویض لوله‌کشی و شبکه آبرسانی  شهر است.

پردلی‌نژاد احداث جایگاه پمپ بنزین در شهر کتیج را امری ضروری دانست و گفت: جمعیت زیاد بخش کتیج، پراکندگی  روستاها، بعد مسافت روستاها به  مرکز شهرستان که در حال حاضر تنها یک  جایگاه سوخت در شهرستان فنوج وجود دارد باعث شده مردم هزینه‌های زیادی در زمینه سوخت متحمل شوند.

کد خبر 510037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha