مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از ابتدای اسفندماه سال ۹۸ با شیوع ویروس کرونا تا پایان نیمه اول اردیبهشت ۹۹ یک هزار و ۵۸۰ پرونده برای واحدهای صنفی متخلف این استان تشکیل شد.

تعزیرات

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سید حسین حسینی افزود: ارزش این پرونده‌های تخلف صنفی که در قالب ۲۰ هزار و ۵۶۷ بازدید میدانی کشف ‌شده ۵۱ میلیارد ریال است که برای انجام مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال‌ شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار کرد: از این شمار بازدید ۵۶۷ مورد در قالب گشت مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله اتاق اصناف، اماکن و اداره‌های کل استاندارد و تعزیرات حکومتی انجام‌شده است.

وی بیان کرد: در بازه زمانی یادشده ۹۱ فقره پرونده در مورد تخلف‌های مربوط به کالاهای بهداشتی از قبیل (ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده) به ارزش ۲۷۰ میلیون و ۲۳۱ هزار ریال و ۲۶۵ پرونده مربوط به رعایت نکردن موارد بهداشتی در واحدهای صنفی تشکیل ‌شده است.

حسینی با اشاره به کشفیات اقلام احتکار شده در استان بوشهر اظهار کرد: در این مدت ۱۴ هزار و ۳۵۰ عدد ماسک و ۱۴ هزار دستکش لاتکس کشف و ۲۶۸ واحد صنفی که اجازه فعالیت نداشتند پلمب شد و ۸۵۲ مورد اخطاریه برای رعایت موازین بهداشتی صادرشده است.

وی با اشاره به دیگر مأموریت‌های این سازمان مبنی بر نظارت بر تولید و توزیع کالاها بیان کرد: از زمان شروع بحران بیماری کرونا آماری قابل‌توجه از انواع کالاها و مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده مبارزه با کرونا شامل چهار میلیون و ۸۸ هزار و ۵۷۰ عدد انواع ماسک، تعداد ۴ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۱۱۵ جفت دستکش، ۱۰ هزار و ۶۲۷ لیتر محلول ضدعفونی‌کننده، چهار هزار و ۸۷۶ لیتر ژل ضدعفونی‌کننده، ۶۴ هزار لیتر الکل ۷۰ درصد و ۲۷۰ عدد گان پزشکی توسط واحدهای تولیدی، شرکت‌های دانش‌بنیان، کارگاه‌های تولیدی صنفی و گروه‌های جهادی و مردمی تولید و توزیع شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در بازه زمانی یادشده ۱۰ هزار و ۶۰ مورد گزارش و شکایت مردمی در حوزه کالا و خدمات دریافت و موردبررسی کارشناسی قرارگرفته است که از این شمار ۳۶۰ مورد متخلف، ۶۶۰ مورد غیر متخلف و ۳۷ مورد منجر به رضایت شاکی شده است.

کد خبر 510036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha