مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: سیستم‌های کمک‌ناوبری جدید و مدرن برای ایجاد تقرب دقیق پرواز خریداری و در اختیار فرودگاه مشهد قرار گرفته ‌است.

فرودگاه

به گزارش همشهری به نقل از ایرنا، محمود امانی روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت افزود: این سیستم ساخت کشور نروژ است و یکی از بهترین سیستم‌های کمک‌ناوبری تقرب دقیق به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: ارزش این سیستم ۱۴۰ میلیارد ریال است.

امانی گفت: فرودگاه مشهد پیش از این نیز به سیستم کمک‌ناوبری مجهز بود، اما با برنامه‌ریزی صورت گرفته سیستم فعلی که پیشرفته‌تر است، جایگزین دستگاه‌های قبلی می‌شود.

ضدعفونی مستمر

مدیرکل فروگاه‌های خراسان رضوی همچنین از ضد عفونی مستمر فرودگاه مشهد خبر داد و افزود: این فرودگاه به عنوان یکی از پایانه‌های پر تردد مسافری هوایی از ابتدای شروع بحران کرونا در کشور، با اتخاذ تدابیر و تمهیدات امنیتی و بهداشتی، تلاش مضاعف برای جلوگیری از شیوع این ویروس انجام داده‌است.

وی ادامه داد: اختصاص بیش از ۱۰ هزار لیتر محلول گندزدا شامل پودر پرکلرین، آب ژاول صنعتی، آب ژاول معمولی و گاز کلر برای ضد عفونی کردن و گند زدایی محوطه، معابر، پایانه‌ها و پروازها از جمله این اقدامات است.

امانی گفت: همچنین برای جمع‌آوری پسماند شرایط سخت‌گیرانه‌ای اعمال می‌شود و فرایند تب سنجی و غربالگری مسافران و کارکنان در گیت‌های ورودی و خروجی به وسیله دستگاه‌های دیجیتال و اسکنرهای حرارتی، توسط کارکنان مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است.

امانی افزود: جمع‌آوری و تعطیلی تسهیلات رفاهی عمومی پر ریسک نظیر آبسردکن‌ها، اتاق‌های سیگار، مجموعه تشریفات فرودگاه، کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها و مسجد بهمن نیز از دیگر اقدامات است.

وی ادامه داد: این اقدامات تا پایان بحران کرونا در فرودگاه مشهد بطور جدی و مسمتر ادامه خواهد داشت.

فرودگاه ۵۴۰ هکتاری شهید هاشمی نژاد مشهد پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شد.

کد خبر 510004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha