دبیر کارگروه تنظیم بازار استان یزد از تک نرخی بودن گوشت قرمز خبر می‌دهد، در حالیکه رئیس اتحادیه قصابان به دونرخی بودن آن اشاره دارد.

گوشت‌فروشی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، بررسی و تعیین قیمت گوشت قرمز گوسفندی، بررسی و تعیین نرخ آجر، شن و ماسه و ارائه گزارش خرید گوشت گوساله از دامداران، از محورهای نشست کارگروه تنظیم بازار استان یزد بود.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان دراین نشست قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز را ۸۵ هزار تومان عنوان کرد و گفت: هر گونه دونرخی کردن گوشت قرمز منتفی است.

محمدرضا علمدار افزود: طبق گزارش جهاد کشاورزی، خرید و ذخیره‌سازی گوشت گوساله توسط امور پشتیبانی دام وطیور انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بر این اساس، گوشت گوساله داخلی به صورت سه‌تکه از دامداران علی‌الحساب ۶۰ هزار تومان خریداری خواهد شد.

اما رئیس اتحادیه قصابان یزد با اشاره به دونرخی کردن گوشت قرمز گوسفندی گفت: کمیته تخصصی، نرخ گوشت را بر اساس لاشه سبک و سنگین قیمت‌گذاری کرده است.
ملک ثابت ادامه داد: قیمت گوشت بره بدون چربی ۹۸ هزار تومان و قیمت بره با چربی ۸۸ هزار تومان است.

علی افشارپور، معاون بارزگانی سازمان صمت استان یزد نیز گفت: قطعا دونرخی بودن قیمت گوشت به صلاح مصرف‌کننده نیست و باید باتوجه به کاهش تقاضا و عرضه مناسب گوشت در بازار،  قیمت کمتر از ۸۸هزار تومان یعنی حدود ۸۵هزار تومان برای این کالا در نظر گرفت.

وی ادامه داد: با مصوبه اتحادیه، برخی از واحدهای خاص برای عرضه گوشت ۹۸هزار تومانی در استان تعریف خواهند شد، اما گوشت قطعا باید تک‌نرخی و با نرخ ۸۵هزارتومان در بازار عرضه شود.

افشارپور از همشهریان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره ۱۲۴ سازمان صمت در میان بگذارند.

معاون بارزگانی سازمان صمت استان یزد ادامه داد:  قیمت گوشت قرمز در حال حاضر به به ازای هر کیلوگرم ۸۵ هزار تومان به فروش می‌رسد و هیچ گونه کمبود گوشت قرمز در استان وجود ندارد.

افزایش ذخایر گندم

همچنین دبیر کارگروه تنظیم بازار استان در این جلسه درباره ذخایر گندم یزد گفت: نسبت به ده روز گذشته ذخایر گندم استان بیش از دو و نیم برابر شده است و اکنون ذخایر گندم استان بیش از ۳۰ هزار تن است.

علمدار افزود: نرخ شن و ماسه به ازای هر تن ۲۲هزار و ۹۰۰ تومان و نرخ آجر برای هر تن ۱۳۷ هزار تومان مورد تصویب کارگروه قرار گرفت.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان هم در این نشست بیان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی به منظور اجرای وظایف خود با متخلفین و سوء‌استفاده‌کنندگان به شدت برخورد می‌کند و هیچ‌گونه کوتاهی دراین حوزه انجام نخواهد شد.

غلامرضا سالاری افزود: سازمان تعزیرات حکومتی دراین ایام، گشت‌های نظارتی طرح ضیافت را با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف اجرا می‌کند.

کد خبر 509913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha