مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند گفت: پوشش واکسیناسیون اطفال در استان خراسان جنوبی اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹، به دلیل شیوع بیماری کرونا و ترس والدین، نسبت به مدت مشابه سال قبل به طور متوسط ۱۴.۵ درصد کاهش یافت.

واکسیناسیون

به گزارش همشهری به نقل از ایرنا،  مجید شایسته افزود: بیشترین افت واکسیناسیون به ترتیب با ۳۰ و ۲۷ درصد مربوط به شهرستان‌های سرایان و طبس و کمترین مربوط به شهرستان‌های درمیان، خوسف و زیرکوه با هفت درصد گزارش شده است.

وی بیان کرد: واکسیناسیون کودکان در دوران شیوع بیماری کرونا طبق روال سال‌های قبل برای افراد مراجعه‌کننده به مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت انجام شده است ولی تعداد از والدین به دلیل ترس از بیماری کرونا واکسیناسیون کودکان را به تاخیر انداختند.

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: والدین توجه داشته باشند واکسیناسیون اطفال به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار از جمله سرخک، فلج اطفال، سل، کزاز و دیفتری انجام می‌شود و نباید به تاخیر انداخته شود.

وی گفت: در صورتی که والدین به دلیل ترس از کرونا واکسیناسیون کودکان خود را انجام ندهند یا به تعویق بیاندازند در ماه‌ها و سال‌های آینده شاهد اپیدمی‌ بیماری‌های واگیر خواهیم بود.

شایسته افزود: از والدین تقاضا داریم با هماهنگی‌های تلفنی که با مراکز و خانه‌های بهداشت خواهند داشت در ساعاتی که بار مراجعه کمتر است، نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود به موقع اقدام کنند.

وی تصریح کرد: به خانواده‌ها این اطمینان را می‌دهیم که همکاران مراقب سلامت و بهورز تمامی دستورالعامل‌های بهداشتی را در زمان واکسیناسیون رعایت می‌کنند لذا هیچ گونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پوشش واکسیناسیون کودکان زیر ۶ سال استان در سال ۹۸ در تمامی واکسن‌ها بالای ۹۵ درصد بوده است.

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند افزود: در حال حاضر تمامی کودکان کشور علیه بیماری‌های سل، هپاتیت، فلج اطفال، دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هموفیلوس، آنفلوآنزای تیپ ب، سرخک، سرخجه و اوریون واکسینه می‌شوند.

شایسته با تاکید بر این‌که واکسیناسیون نقش شگرفی در سلامت جامعه ایفا کرده است، اظهار کرد: پس از تامین آب آشامیدنی سالم، واکسیناسیون بیشترین تاثیر را در کاهش مرگ و میر به‌ویژه در کودکان و افزایش رشد جمعیت داشته است.

وی گفت: ایمن‌سازی یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی است.   والدین در اسرع وقت و در زمان تعیین شده باید نسبت به انجام واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

روند ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی طی یک هفته اخیر کاهشی و اغلب موارد مثبت جدید نیز از نمونه‌گیری‌های سرپایی بوده که نتیجه بیماریابی است.

براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۰۶ هزار و ۲۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶ هزار و ۵۸۹ نفر بر اثر بیماری کوید ۱۹ فوت شده‌اند.

کد خبر 509908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha