رئیس هیات وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی گفت: علی میری، نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان در حالی مدعی است که به وی بی‌توجهی شده که با پادرمیانی من از استاندار مسکن مهر و از برخی مسئولان سکه بهار آزادی پاداش گرفت.  

علی میری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، داستان خداحافظی شبانه «علی میری» از وزنه‌برداری و استان آذربایجان غربی به یکی از داغ‌ترین سوژه رسانه‌های کشور تبدیل‌شده و در فضای مجازی نیز دنبال‌کنندگان زیادی دارد. نایب‌قهرمان جهان در سال ۲۰۱۹ مدعی است که هیات وزنه‌برداری استان آذربایجان غربی توجهی به وی ندارد و رئیس این هیات نیز اطلاعات زیادی از وزنه‌برداری ندارد. برای واکاوی این اختلافات پای سخنان شاهرخ پیری،  رئیس هیات استان نشسته است.  

آقای پیری، یکی از شناخته‌شده‌ترین ورزشکاران استان آذربایجان غربی با طرح گلایه در فضای مجازی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و در مصاحبه‌های مختلفش شما را به‌عنوان مقصر این وداع معرفی کرد. داستان این تمجید و انتقادات چی هست؟

علی میری، یکی از ورزشکاران بااخلاق و شناخته‌شده استان به شمار می‌رود و اکنون نیز ورزشکاری مطرح در دسته ۸۹ کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری است. او عنوان نایب‌ قهرمانی جهان را در کارنامه دارد. بعد از آنکه شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی اردوی تیم ملی شد میری به استان آمد و ما سالن برای تمرین در اختیار وی گذاشتیم. یک نفر نیز به ‌عنوان همراه برای او انتخاب کردم تا مشکلی برای تمرین نداشته باشد. او در روز دوازدهم اردیبهشت در مصاحبه با روزنامه ایران ورزشی به این اقدامات اشاره و از من و دبیر هیات و مسئولان اداره کل استان تشکر کرده است. حالا نمی‌دانم چرا انتقاد می‌کند؟

علی میری، با توجه به‌گزینشی‌های المپیک نمی‌تواند به توکیو برود اما تصمیمش آن است که در آینده در دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه بزند و افتخارآفرینی کند ما نیز به تصمیم او احترام گذاشتیم.  

البته انتقاد او تنها به پست اینستاگرامی منتهی نمی‌شود بلکه روز هشتم اردیبهشت و پیش از مصاحبه با یکی از روزنامه‌های ورزشی شما را ناآشنا به امور وزنه‌برداری قلمداد کرد.  

نمی‌دانم ناآشنایی من با وزنه‌برداری از کجا نشات می‌گیرد من یک موسسه داوری دارم و قبل از آنکه رئیس شوم ۲ سال نایب‌رئیس هیات استان بودم. در انتخاباتی که برگزار شد مجمع قانونی استان به من رأی داد و حکمم نیز با امضای «علی مرادی» رئیس فدراسیون وزنه‌برداری است این دلیل ناآشنایی من با وزنه‌برداری است.  

اما او گفت بنگاه‌داری دغدغه پیری است و اولویتی برای وزنه‌برداری ندارد.  

منکر بنگاه‌داری نیستم اما اگر اولویت دهم من وزنه‌برداری است چرا در سال ۹۸ برای نخستین بار وزنه‌برداری آذربایجانی غربی در جایگاه چهارم کشور قرار گرفت. من از جیب خود برای ورزشکاران این رشته هزینه می‌کنم. آیا بدون برنامه می‌شود به‌عنوان چهارمی کشور رسید؟ برای اردوی آمادگی نوجوانان و جوانان هزینه‌ای از اداره کل ورزش و جوانان گرفتم، اما این پول کم بود بقیه پول از جیب خودم برای برگزاری اردو پرداختم. همچنین در ۲ سال گذشته ۹ شهرستان استان در وزنه‌برداری فعال شدند که در دوره قبل از دوره من چهار شهرستان بود. علی میری نباید محدود نگاه کند نگاه او باید ملی باشد.  

از این هزینه‌ها چیزی هم به علی میری رسید، چون او در مصاحبه گفت تنها ۱۰۰ هزار تومان در حساب دارد؟

به‌ اندازه توان مالی هیات استان به آقای میری کمک شده است. از ایشان بپرسید که زمانی نایب‌قهرمان جهان شد با کدام ارگان‌ها برای پاداش رایزنی کردم. آیا یادش می‌آید که از استاندار مبلغ ۵۰ میلیون پاداش گرفتم. من توصیه کردم به‌جای این پنجاه میلیون یک مسکن مهر به او داده شود و استاندار موافقت کرد این هم از برکات بنگاهی بودن من است. با شهردار نیز صحبت کردم و هر ارگانی در حد توان کمک کردند. به ‌عنوان رئیس هیات ۲ سکه بهار آزادی از جیب خودم به او هدیه دادم. فاکتور این سکه‌ها نیز موجود است.  

اما میری گفت که نگران دیگر ورزشکاران است نه خودش.  

بهتر است آقای میری از طرف خودش حرف بزند و کاری به دیگران نداشته باشد. حاشیه‌سازی خوب نیست و پسندیده به شمار نمی‌رود. بااخلاق جوانمردی روحیه پهلوانی را از خود به یادگار بگذاریم.  

‌راهکار شما برای حل این مشکل چیست؟

من شعارم این است که با جیب خالی هم از ورزشکاران حمایت می‌کنم. میری مشکلاتی را در فضای مجازی طرح کرد که بهتر بود با خودم در میان می‌گذاشت چون فضای مجازی جای طرح این مشکلات نیست. من از دیروز چند بار با ایشان تماس گرفتم اما جواب نداد. به کارکنان هیات سپردم که درب منزل ایشان بروند و برای جلسه مشترک دعوت کنند. برای هر مشکلی راهکار وجود دارد و باید مشکلات منطقی حل شود.  

کد خبر 509903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha