یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

معاون میراث فرهنگی، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به فرصت پیش‌آمده در ایام تعطیلی کرونا موزه و اماکن تاریخی ارومیه ساماندهی و تعمیر می‌شود.  

موزه ارومیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسن سپهرفر، معاون میراث فرهنگی، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این اداره‌ کل با بسته شدن موزه‌ها به دلیل شیوع کرونا و ممنوعیت تجمع مردمی این فرصت را غنیمت شمرده و رسیدگی به نواقص‌ها و تعمیرات بخش‌های داخلی این مکان‌ها را در دستور کار قرار داده است.  

وی افزود: تعمیر بخش‌هایی از کف موزه که دچار ترک‌خوردگی و نشست شده، رنگ‌آمیزی درها و پنجره‌ها و تنظیف از جمله اقداماتی که در موزه ارومیه انجام می‌شود.  

سپهرفر اظهار کرد: در سطح استان ۱۱ موزه در۵ شهرستان خوی، ارومیه، میاندوآب، نقده و ماکو تحت مالکیت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هستند، ۴موزه مشارکتی در استان شامل هیمن مهاباد، اکبری خوی، تاریخ طبیعی دانشگاه و موزه کودک ارومیه وجود دارد.  

وی بیان کرد: در سال ۹۸ بر اساس بلیت‌فروشی‌های انجام‌شده، ۱۷۲هزار و ۷۶۶ بازدید از موزه‌های سطح استان ثبت شده است.  

معاون میراث فرهنگی، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سایر اماکن تاریخی ارومیه از جمله سه گنبد هم اقداماتی مانند پاکسازی محوطه، چمن‌زنی و رنگ‌آمیزی حصار دور محوطه در دست اقدام است.  

کد خبر 509898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha